گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «روغن کنجد» نوشته ایمان صدیق به کارگردانی آرمان شهبازی و تهیه‌کنندگی سعید چنگیزیان از اول دی ساعت 21 در سالن شماره 2 پردیس تئاتر سپند روی صحنه رفته و سعید ‌چنگیزیان، مهدی ‌صناعتی، صبا ‌گرگین‌‌پور، دلسا کریم‌زاده، امیر ‌شاه‌‌علی، ابوالفضل ‌وزیری، سیدعماد ‌حسینی، پرسا مقدس و دیبا دهقانی در آن بازی می‌کنند.

آرمان شهبازی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش گفت: سال 1398 که به تازگی با شیوع ویروس کرونا روبرو شده بودیم، دنبال نمایشنامه‌ای برای اجرا بودم تا درد مردم جامعه را در قالب کمدی بیان کند. پس از خواندن چند نمایشنامه، با ایمان صدیق مذاکراتی داشتم و ایده‌هایم را با او در میان گذاشتم و صدیق نمایشنامه «روغن کنجد» را نوشت.

او درباره موضوع و مضمون این نمایش عنوان کرد: «روغن کنجد» یک ساعت از مسائل حال حاضر مردم ایران چون نیازهای اولیه و مشکلات مسکن را نشان می‌دهد. این یک نمایش اجتماعی در قالب کمدی است و با اینکه مخاطب را می‌خنداند اما کمدی آن به سمت سیاه می‌رود و دردی را که نمایش بیان می‌کند آزاردهنده است.

نمایش «روغن کنجد» در پردیس سپند

این کارگردان تئاتر درباره ویزگی نمایش اظهار کرد: این نمایش به راحتی با مردم سخن می‌گوید و مخاطب با آن همذات‌پنداری می‌کند. دیالوگ‌ها به سادگی برای تماشاگران قابل درک است و نمایش با زبانی ساده از مشکلات مردم می‌گوید.

شهبازی در پایان صحبت‌هایش گفت: در این دوران، گروه‌های نمایشی با سختی و دشواری خطر کرده و نمایشی را آماده اجرا می‌کنند. از مسئولان می‌خواهیم از تئاتر حمایت کنند و آن را جدی‌تر بگیرند. فرهنگ یک کشور را با تئاتر آن می‌سنجند و با این هنر می‌توان حال مردم را بهتر کرد. در این دوران کمی با هم مهربان‌تر باشیم و امیدوارم نمایشی درخور روی صحنه آورده باشم.

در خلاصه داستان «روغن کنجد» آمده است: یک زوج فرهنگی که با پدر پیر خود زندگی می‌کنند، عجله‌ای برای تخلیه خانه ندارند. صاحبخانه در تلاش است ملک خود را به مستاجر جدید اجاره دهد و این پریشانی با رسیدن نقاش و کارگر او به اوج می‌سد...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: هاتف ‌کلاته، برنامه‌ریز: آیدین صمیمی، دستیار کارگردان: مارال ‌عبدالحسین‌‌پور، مدیرصحنه: علی ‌عباسی، دستیاران صحنه: مریم راد، علیرضا چمن ورز و طاها نوری، طراح نور: رضا ‌خضرایی، طراح صحنه:  آرین کشیش‌زاده، طراح لباس: ستاره دلاویز، طراح گریم: وحدت سرچونی، مدیر تبلیغات: امیر ‌قالیچی، مشاور رسانه‌ای: امیر ‌پارسائیان‌‌مهر، طراح پوستر و بروشور: حمید ‌شیرزاد، ساخت تیزر: رامین علیزاده، عکاس: شهریار اکبریه و مدیر اجرایی: میثم اسداللهی.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.