گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «دریازدگی» به کارگردانی امیرسپهر تقی‌لو از ۲۰ دی‌‌ماه در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه رفته‌ است. آرش صفایی بازیگر نمایش «دریازدگی» در گفت‌وگویی با هنرآنلاین، درباره این روزهای تئاتر گفت: شرایط مساعد ایجاد شده به دنبال شیوع ویروس کرونا، باعث رونق تئاتر در کشور شده‌ و بدلیل پویایی حرفه تئاتر و حضور تماشاگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های نمایش ارتباط بهتری میان بازیگران و تماشاگر ایجاد کرده‌است؛ اما در سینما تغییراتی بعد از همه‌گیری کرونا به‌وجود آمد و با پلتفرم‌های مجازی تماشا فیلم و سریال  برای مردم آسان شده‌ است.

صفایی در ادامه از رضایت تماشاگران نمایش دریازدگی عنوان کرد: تماشاگر تئاتر «دریازدگی» باید خاص و به عبارتی تئاتربین باشد. نکته‌ای که در  اجرای دریازدگی بسیار خوشایند است؛ رضایت تماشاگران نسبت به اجرا و مفهموم نمایش‌نامه است که در پایان حس شور و شعف را در بازیگران ایجاد می‌کند.

بازیگر نمایش دریازدگی از مشکلات این روزهای سالن‌های نمایش عنوان کرد: پس از عبور از روزهای سخت خوشبختانه تئاتر رویه خود را به سمت جلو طی می‌کند. اما سازمان‌های مربوط کمک به هنر و نمایش کشور را دریغ کرده‌اند.

آرش صفایی درباره علاقه مردم به تئاتر اظهار کرد: تئاتر‌های کمدی و خیابانی را مردم عادی تماشا می‌کنند. نمایش دریازدگی را قشرهای فرهیخته، دانشجو و... افرادی که به تماشای چنین نمایش‌هایی می‌نشینند زندگی را از بُعدهای مختلف می‌نگرند یا به عبارت ساده، ریزبین نمایش هستند و در لحظات اجرا دنیای بیرون را فراموش می‌کنند.

صفایی در پایان درباره مضمون نمایش گفت: «دریازدگی» حال و احوال نامساعد مردم جامعه است که از گذشته تاکنون آدم‌ها به طرق مختلف باعث حال بد خود و اطرافیان شدند. تماشاگران، احساسات دنیای واقعی را در قالب اجرا روی صحنه با چهار شخصیت نمایش می‌بینند.

آرش صفایی، کیمیا آهنگران، نگار اکبری و مهران مرادی گروه بازیگران دریازدگی را تشکیل می‌دهند. نمایش «دریازدگی» تا ۷ بهمن در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.