به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش محیطی «لاک‌پشت و خرگوش» به نویسندگی منوچهر اکبرلو نمایشنامه‌نویس حوزه کودک و نوجوان و کارگردانی سعید صادقی از ۱۳ دی در محوطه باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می رود.

نمایش محیطی «لاک‌پشت و خرگوش» با نگاهی به داستانی به همین نام، ویژه مخاطبان خردسال و کودک در فضای باز روبروی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری اجرا می‌شود.

در این نمایش خرگوش پس از شکست در مسابقه با لاکپشت، مسابقه را به دور دوم می‌کشاند و با تیزهوشی برنده می‌شود اما این اتفاق منجر به قهر او با لاکپشت شده اما با میانجی‌گری بازیگر نمایش، مسابقه سوم برگزار می‌شود و اتفاق‌های تازه‌ای رخ می‌دهد.

کارگردان این نمایش درباره انتخاب این متن گفت: در این نمایش مهارت‌های زندگی همچون همدلی و همکاری در کار گروهی به بچه‌ها یادآوری می‌شود و ما تلاش کردیم از طریق نمایشی ساده و به دور از پیچیدگی، خردسالان را در معرض این پرسش قرار دهیم که کدام یک از موضوع‌ها دارای اهمیت است؛ لذت برنده شدن در رقابت‌ها یا پایدار نگاه داشتن دوستی و چگونه می‌توان هر ۲ شیرینی را با هم داشت.

صادقی افزود: خردسالان امروز از همدلی کمتری در مقابل همسالان خود برخوردار هستند و روحیه مشارکت در کار گروهی باید در آنها تقویت شود. بنابراین این نمایش را به دلیل محتوای ارزشمندش برای اجرا انتخاب کردم.

بازیگر، بازی‌دهنده عروسک‌، طراح صحنه و دکور این نمایش مریم اکبری، دستیار کارگردان و طراح پوستر و بروشور پارمیدا عزیزی‌نژاد، طراح لباس سعید صادقی، ساخت دکور علیرضا حسین‌پور، تنظیم و انتخاب موسیقی فرید نوایی، منشی صحنه پارمیس عزیزی‌نژاد، ساخت تیزر و افکت سعید بکائی و روابط عمومی گروه مهدی سربازی هستند.

این نمایش از روز ۱۳ دی ساعت ۱۵:۳۰ در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در پارک لاله تهران اجرا می‌شود و مخاطبان می‌توانند این نمایش محیطی را به صورت رایگان تماشا کنند.

نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» به بخش خردسال بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز راه یافته بود.