به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نمایش، عباس غفاری کارگردان تئاتر که در آخرین فعالیت خود نمایش «سگدو» نوشته محمد چرم‌شیر را در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه آورد و این نمایش موفق به دریافت جوایز بسیاری از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد؛ از اجرای نمایش «می‌خواستم اسب باشم» نوشته محمد چرم‌شیر و به تهیه‌کنندگی مریم نراقی خبر داد.

او در این باره گفت: «می‌خواستم اسب باشم» بازخوانی کتاب «خاطرات یک دختر جوان» است که سال 1383 توسط انتشارات نیلا منتشر شده است. داستان اصلی که اتفاقات آن در جنگ جهانی دوم می‌گذرد، مستند است و روایتی‌ست از 4 زن یهودی که به مدت 4 سال از ترس نیروی‌های آلمانی و نازی در یک زیرزمین خود را حبس کرده‌اند.

غفاری با بیان اینکه قصد دارد نمایش «می‌خواستم اسب باشم» را در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه آورد، افزود: سه طرح نمایشی را به منظور اجرا مدنظر داشتم که در نهایت نمایشنامه «می‌خواستم اسب باشم» را برای اجرا در سال جاری انتخاب کردم و دو طرح دیگر که یکی از آن‌ها بازخوانی پژند سلیمانی از نمایشنامه «باغ آلبالو» اثر چخوف است و «کلفت‌ها» که توسط محمد چرم‌شیر بازخوانی شده است را سال آینده اجرا خواهم کرد.

«می‌خواستم اسب باشم» پس از کسب مجوز اجرا، هفته دوم دی در تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت و اسامی بازیگران به زودی اعلام می‌شود.