به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، در ابتدای این جلسه محمدرضا علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در برگزاری دو دوره پیشین این جشنواره گفت: برگزاری 2 دوره قبلی این جشنواره در مزار سردار حال و هوایی معنوی را در استان ایجاد کرد که اثرات آن هنوز هم مشهود است. امسال نیز در 3 بخش خیابانی، نمایشنامه‌نویسی و رادیو تئاتر شاهد حضور گروه‌های متعهدی هستیم.

امید داریم از ابزار این هنر برجسته و فاخر یعنی تئاتر برای معرفی ابعاد شخصیتی این سردار عزیز که مولفه¬های متعددی داشتند و تفکرشان تبدیل به یک مکتب شد استفاده کنیم. ما وظیفه داریم از این هنر ارزشمند در تبیین روش و منش سردار حمایت کنیم. وقتی کارگردانی با موضوع سردار کاری انجام می‌دهد، می‌تواند در سراسر کشور جاری و ساری شود و در جامعه تاثیرگذار باشد.

علیزاده افزود: امید داریم میزبان شایسته و خوبی برای گروه¬های نمایشی از سراسر کشور باشیم و بخشی از زحمات برنامه¬ریزی این جریان سازی را که توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته را پوشش دهیم. این رویداد می‌تواند ظرفیت بین‌المللی را داشته باشد و به عنوان یک کار ماندگار در سطح کشور در خصوص سردار سلیمانی باقی بماند.

حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در ادامه طی سخنانی گفت: از اولین دوره تا این جشنواره که سومین دوره آن است حضور سردار سلیمانی در جای جای این جشنواره حس می¬شود و به جرات می-توانم بگویم که اولین رویداد فرهنگی هنری پس از شهادت سردار بود که در سطح وسیع ملی برگزار شد.واقعاً فکر نمی‌کردم که در چهلم سردار در کرمان بتوانیم این رویداد را برگزار کنیم اما کاملاً به صورت خودجوش و با مجاهدت دوستانم در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مسئولان دغدغه مند استان کرمان کارها جلو رفت و خداروشکر همه فعالیت ها در قالب حرفه‌ای خودجوش قوام و گسترش یافت.

نیلی گفت: این شخص بزرگوار انقدر جای کار دارد که می¬تواند در حوزه مقاومت و جریان سازی جبهه مقاومت کار تولید شود. تئاتر قطعاً بیشتر از سینما موضوعیت دارد و با بدنه اجتماعی مردم می تواند پیوند بیشتری داشته باشد. بدین منظور، تئاتر خیابانی را در دستور کار گنجاندیم که با آحاد مردم و اقشار گسترده‌تری ارتباط برقرار کنیم.نیلی در پایان بر تسریع در روند اجرای امور در کرمان و سهولت اسکان و پذیرایی مناسب از موعوین تاکید کرد.

توحید معصومی مشاور عالی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ،حامد محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امیر کلاته معاون اجرایی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در این جلسه حضور داشتند.