گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «اتاق روانی» نوشته الناز ‌عطایی، کار مهدی ‌کاسه‌‌ساز و تهیه‌کنندگی رامان راد از پنجم آذرماه ساعت 19:45 در تالار حافظ روی صحنه است و بازیگران آن عبارتند از مجید رمضان‌نسب، سینا ‌منتظری، محمد ‌حسین‌‌کیا، امیرمحمد ‌میرزامهدی، محمدرضا مراد، الناز ‌عطایی، کیمیا ‌نصیری، عاطفه ‌موسوی، یلدا ‌دهقانی، نازنین کریمی‌رامشه، سپنتا ‌پزشکی، امیر ‌کرمانی، دایانا ‌عسگری، کاوه ‌توکلی، احسان ‌اسماعیلی، صادق ‌گلعلیزاده، پارسا ‌تنها، محسن فریادیان، نگین ‌بیگمرادی، نگین آزادی، مهسا رفیعی، فاطمه انصاری، مهشید عظیمی، مهسا عظیمی و دنیا ‌تیموری.

کاسه‌ساز در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب و اجرای نمایشنامه «اتاق روانی» گفت: این موضوع که همه ما انسان‌ها به نوعی در زندگی مشکلی داریم، ذهن من را به خود مشغول کرده بود. من همه این مشکل‌ها و این مسئله که چرا ما انسان‌ها نمی‌توانیم یکدیگر را تحمل کنیم و از جایگاه خود کوتاه نمی‌آییم، در قالب یک تیمارستان در ذهن خود به تصویر کشیدم. این دغدغه ذهنی را با نویسنده نمایشنامه مطرح کردم و او نیز نمایشنامه «اتاق روانی» را نوشت.

او دربار موضوع و مضمون نمایش اتاق روانی» عنوان کرد: موضوع این نمایش درباره «من بودن» است و اینکه ما نمی‌توانیم به دلیل برخی از اخلاقیاتِ بد و نادرستِ خود یکدیگر را تحمل کنیم. انسان‌ها برای بدست آوردن هر آنچه که می‌خواهند و به آن علاقمند هستند هر کاری انجام می‌دهند اما نگهداری از آن را نیاموخته‌اند.

کاسه‌ساز درباره سبک و فضای اجرایی این اثر اظهار کرد: بازی‌های نمایش همگی رئال است اما نمایش فضایی سوررئال دارد. «اتاق روانی» یک نمایش اجتماعی است و مخاطب با آن همذات‌پنداری می‌کند و تماشاگر در تلفیق دو فضای رئال و سوررئال دچار دوگانگی می‌شود.

نمایش «اتاق روانی» در تالار حافظ

این کارگردان درباره ویژگی نمایش «اتاق روانی» یادآور شد: براساس تحقیقاتی که در روند نگارش این اثر شد، امکان ندارد تماشاگر این نمایش را ببیند و با یکی از کاراکترهای آن همسو نشود و با آن همذات‌پنداری نکند. در مجموع بیماریِ تمام آدم‌های داخل این تیمارستان بیماری همه انسان‌های عام روی کره زمین است که برای برخی درصد این بیماری بیشتر و برای بعضی‌ها کمتر است و این موضوع از بارزترین ویژگی‌های این نمایش است.

مهدی کاسه‌ساز در پایان صحبت‌هایش گفت: نکته مهم این است که برخی از تماشاگرانی که یکبار این نمایش را دیده‌اند، برای دومین بار نیز به تماشای آن نشسته‌اند و در تماشای مجدد این نمایش مطلب دیگری را از آن برداشت کرده‌اند. مهمترین ویژگی این اثر این است که مخاطب مدتی پس از تماشای نمایش به خود و کارهایش و سبک زندگی خود می‌اندیشد و این موضوع رسالت گروه نمایشی ماست.

دیگر عوامل نمایش «اتاق روانی» عبارتند از دستیار اول کارگردان: کیمیا ‌نصیری،  برنامه ریز: سارا عشوری، منشی صحنه: یاسمن ‌شکرالهی،  گروه کارگردانی: محسن ‌خدایی و نگار نادرپور، مجری طرح: صبا یادگاری، مدیر روابط‌عمومی: حامد ‌قریب، مدیر تولید: مهدی ابراهیمی، عکاس: زینب رفعتی و ساجده شریفی، طراح پوستر: مهتاب موسوی، طراح صحنه: شهاب ‌شریفی،  گروه صحنه: مائده ‌عبدلی، شهرام شجاعی و مهدی موسوی، طراح گریم: فرزانه جدید، گریم: صدف ملکی، فاطمه جعفرپور، ندا حقیقت‌گو و هانیه مبینی، طراح موشن گرافیک: پارمیس بگلری.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.