گروه تئاتر هنرآنلاین، نمایش «اتاق» نوشته و کار ساشا کشوادی و تهیه‌کنندگی انوشه زاهدی از 16 آبان ماه ساعت 19 در سالن شماره یک پردیس تئاتر سپند روی صحنه است. بازیگران این نمایش پروا ‌آقاجانی، بهنام ‌شرفی، اشکان ‌دلاوری، مهیار اسلامی، زهره ‌بختیاری، سحر ‌شاطری، رضا ‌جهانی، سوگند ‌صدیقی، محدثه محمدی، جواد ‌پولادی، لیلا ‌فرداد، محمدعلی آقاخانی، محمدرضا نخعی، محمد اسماعیلی، هیوا کشوادی، سعید رسول‌نیا، فاطمه طاهری، امین داوری، ثمین عباسی، احمد عزیزی و دانیال یعقوبی هستند.

اشکان دلاوی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نقشی که در این نمایش ایفا می‌کند و جذابیت شخصیتی که آن را بازی می‌کند، گفت: من ایفاگر نقش دکتری در بخش مخصوص بیماران کرونایی در یک بیمارستان هستم. این دکتر در پی اتفاقاتی که در نمایش رخ می‌دهد بیشتر از دیگر شخصیت‌های نمایش دچار دگرگونی می‌شود و براین اساس این روند برایم بسیار جذاب بود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا به اعتقاد او در شرایط فعلی اجرای تئاتر ریسک محسوب می‌شود؟ عنوان کرد: ریسک اصلی زمان تمرینات نمایش همزمان با شیوع موج پنجم ویروس کرونا بود. با اینکه در طول تمرینات از ماسک استفاده می‌کردیم اما تعداد زیاد بازیگران و عوامل نمایش این هراس را مدام در تک تک ما ایجاد می‌کرد. روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم هرچند که اکنون این استرس وجود دارد اما شدت آن چندان زیاد نیست.

28c4d744-1437-42b1-b3ec-f59c80528924

این بازیگر داستان نمایش «اتاق» را اینگونه توضیح داد: نمایش داستان مستندی دارد. کارگردان این نمایش که مدت کمی از فوت او می‌گذرد در زمان نگارش این اثر مدام به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و ازنزدیک شاهد فضای بیمارستان‌ها بوده و چندین مصاحبه با پرستارها داشته است. کارکترها و داستان کاملاً واقعی است. اتفاقات این نمایش در زمان سیر صعود کرونا در یک بیمارستان رخ داده است.

او درباره ورود جوان‌ها به دنیای تئاتر اظهار کرد: به اعتقاد من در این دوران ورود جوان‌ها به این عرصه بسیار دشوار است. من خود در بدو ورود دانش‌آموخته دوره‌های آموزشی استاد حمید سمندریان بودم و با اینکه دارای مدرک کارشناسی معماری بودم بر آن شدم در مقطع کارشناسی بازیگری نیز تحصیل کنم. همچنین در کنار آموزش در پشت صحنه نمایش‌ها نیز فعال بودم. هرچند که آن زمان شرایط ورود به این عرصه دشوار بود اما اکنون بسیار سخت‌تر شده است چراکه اکنون اغلب کلاس‌های دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های بازیگری به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود و به نظر من این یک شوخی است چراکه امکان آن وجود ندارد که اینگونه هنر بازیگری را آموخت و بازیگر باید مدام تمرین داشته باشد و در صحنه باشد. امیدوارم از این شرایط گذر کنیم و به وضعیت گذشته بازگردیم.

اشکان دلاوری ضمن تشکر از کادر درمان که در دوسال گذشته مشقت‌های بسیاری را متحمل شده‌اند، درپایان صحبت‌هایش گفت: مرحوم ساشا کشوادی هیجان بسیاری برای اجرای این نمایش داشت اما متاسفانه در آستانه آغاز اجراها درگذشت. هرچند که او اکنون شاهد اجرای این نمایش است اما ای کاش حضور فیزیکی نیز داشت و در کنارمان بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: داستانی واقعی از بیمارستانی در دوران کرونا و چالش‌هایی که برای کادر درمان بوجود آمد.

دیگر عوامل نمایش «اتاق» عبارتند از: طراح صحنه: سعید ‌حسنلو، دستیار کارگردان: پارسا ‌فرجادمنش، دستیار دوم کارگردان:  صبا شریفیان، آهنگساز: سحر ‌شاطری، طراح لباس: مرجان یزدانی، دستیار لباس: آیدا نصرتی، گریم: غزل سلامی‌زاد، مدیران صحنه: کیمیا ‌نصیری، نسیم قلهکی، دستیاران صحنه: فربد ‌میرزاده، رامبد ‌میرزاده، طراح پوستر و تولید محتوا: امین ‌دایی، عکاس: سمیه شوقیان، تیزر: بنیامین نادعلی، مدیر رسانه: سیدمحمدصادق ‌سیادت، مدیریت سالن سپند: فرشاد حبیبی، مدیر اجرایی سالن: محمد عزیزی، مسئول سالن و گیشه: گلرخ طاهری، مسئول هماهنگی: رکسانا فاطمی، مسئول فنی: رضا ‌خضرایی و صدا: حسین رفعتی.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.