به گزارش هنرآنلاین، سرک کشیدن به خلوت نویسندگان کار جذابی است. کسانی که کمتر درباره آنان می‌دانیم چراکه عموما در خلوت خود و جایی که دیگران را راهی به آن نیست، مشغول کار هستند اما دوستداران نغمه ثمینی به زودی مستندی از زندگی این هنرمند را خواهند دید. مستند «جادونویس»آماده‌ نمایش شده است. این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آریان‌ رضایی ساخته شده که به زندگیِ تئاتریِ نغمه‌ ثمینی از شناخته شده ترین نمایش‌نامه‌نویسان تئاتر ایران می‌پردازد.

مستند «جادونویس» که به‌زودی و در یکی از پلتفرم‌های آنلاین اکران خواهد شد، با هدف ثبت تاریخ شفاهی تئاتر معاصر ایران، با هم‌کاری گروه تئاتربازها و با مشارکت مجموعه‌ی تئاتر شهر و در  سالن اصلی این‌ مجموعه فیلم‌برداری شده است. اطلاعات تکمیلی و پلتفرم اکرانِ آنلاین این مستند به‌زودی اعلام خواهد شد.

نغمه ثمینی متولد خرداد سال ۱۳۵۲ و جزو نسل طلایی هنرمندان تئاتر در سال‌های بعد از انقلاب است. در آغاز، خوانندگان مجله «فیلم» این نویسنده جوان را به واسطه نگارش نقدهای سینمایی‌اش در این مجله که آن زمان اعتباری بسزا داشت، شناختند. پس از آن جامعه تئاتری او را به دلیل نگارش نمایشنامه‌هایی همچون «خاله ادیسه» و «تلخ بازی قمر در عقرب»، «افسون معبد سوخته» «رازها و دروغ‌ها»، «خواب در فنجان خالی»، «شکلک»،«رویای نیمه شب پاییز»،«خانه»، «اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند»،«متولد ۱۳۶۱»، «هیولاخوانی»،«سه جلسه تراپی و یک مهمانی»، «پالتوی پشمی قرمز»،«زبان تمشک‌های وحشی»،«چهار دقیقه و همان چهار دقیقه» و ...تحسینش کردند. تازه‌ترین اثر او نمایشنامه «بچه» است که سال ۹۸ با کارگردانی افسانه ماهیان روی صحنه بود و به دلیل ورود نابهنگام کرونا، از اجرا باز ماند.

تماشاگران سینما نیز حضور او را در گروه نویسندگان فیلم «خون بازی» به یاد دارند. همچنانکه مخاطبان شبکه نمایش خانگی، او را به واسطه نویسندگی سریال «شهرزاد» می‌شناسند. نغمه ثمینی در تمام این سال‌ها در کنار نگارش نمایشنامه و فیلمنامه، حضوری موثر در فعالیت‌های پژوهشی هم داشته و در تدریس دانشگاهی هم سابقه‌ای طولانی دارد. او عضو هیات علمی دانشکده هنرهای زیبا بوده و در پروژه‌های پژوهشی گوناگونی با استادانی در خارج از کشور همکاری داشته است.