به گزارش هنرآنلاین، شب گذشته ۲۵ آبان ماه نمایش «رختشور شاه» با حضور هنگامه مفید هنرمند پیشکسوت تئاتر و تئاتر عروسکی و خانواده مفید و صمیمی مفخم اجرای رسمی خود را در تالار محراب آغاز کرد.

در این مراسم هنگامه مفید با قدردانی از حضور جواد انصافی و تلاشی که علیرغم همه مشکلات و دشواری ها برای هنر نمایش ایرانی و به خصوص سیاه بازی انجام داده است، گفت: می‌دانم در این ۲ سال با همه دشواری ها چقدر تلاش کردید. آقای انصافی سرمشق همه ما و به خصوص نسل جوان تئاتر است.

این کارگردان و نویسنده تئاتر درباره علی یدالهی نیز بیان کرد: به یدالهی و کارهایش اعتماد دارم و سال هاست که با هم دوستی داریم. هر دفعه به هم قول همکاری دادیم و نشد. سزاوار این صحنه هاست که شما در آن اجرا داشته باشد و مردم را دلخوش و متفکرتر کنید.

وی با بیان اینکه مسلما همه چیز در نمایش سیاه بازی، خنده و شادی نیست، یادآور شد: نمایش شما فقط یک نمایش کمدی نیست. تفکری است که از اندیشه نویسنده های بزرگ بر آمده تا به دل مردم بنشیند.

وی با افروختن شمع شب چراغ نمایش آرزو کرد که چراغ اجرای نمایش و چراغ دل عوامل اجرا روشن باشد.

علی یدالهی کارگردان نمایش «رختشور شاه» نیز با ابراز خوشحالی از اینکه افتتاح نمایش اش با سالگرد بیژن مفید متقارن شده است، گفت: از همه تماشاگران و حاضران در این مراسم سپاسگزارم. واقعا شرایط سختی است و خوشحالم که با همه دشواری ها به تماشای نمایش ما می نشینید.

وی درباره اجرای «رختشور شاه» بیان کرد: نمایش را ۲ سال قبل برای جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آماده کردیم و از آن زمان چهار بار نوبت اجرا گرفتیم که به دلیل شرایط کرونا عملی نشد اما به خاطر تعهدی که به مخاطبانمان داریم در این زمان کار را روی صحنه آوردیم.

یدالهی ادامه داد: هنرمندان تئاتر کمدی یک تعهد حرفه ای نسبت به مردم دارند و آن این است که در شرایط دشوار خنده و شادی روی لبشان بیاورند چون در این شرایط است که مردم ما به خنده، شادی و امید نیاز دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: اولین کار حرفه ای سیاه بازی ام «مواظب کلات باش» را با کارگردانی داوود فتحعلی بیگی در این سالن بازی کردم و اصلا فکرش را نمی کردم که بعد ۲۰ یا ۲۵ سال افتخار این را داشته باشم که استاد انصافی در نمایشی که در این سالن اجرا می کنم، بازی کند.

در ادامه جواد انصافی که با لباس و گریم اجرا وارد سالن شده بود نیز قطعه آوازی را خواند و عنوان کرد: تلاشمان این است که یک شب شاد داشته باشید. یک ذره با هم بخندیم، گل بگوییم و بشنویم. این کار واقعا کار استثنایی بود. قبلا با یدالهی کار کرده بودم و در کارهای هم بازی کرده بودیم ولی این کار واقعا استثنایی بود و هر لحظه از آن لذت می بردم.

در پایان این بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر درباره یدالهی یادآور شد: یدالهی جوان است و فکرهای نویی دارد که می تواند تحولات خاصی به وجود بیاورد. با وجودی که کرونا گرفته بود و حال نزاری داشت اما مدام با هم تماس داشتیم و دغدغه این را داشت که نمایش روی صحنه بیاید.

نمایش «رختشور شاه» هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۱۹ در سالن جعفر والی مجموعه تئاتر محراب روی صحنه است.