گروه تئاتر هنرآنلایننمایش «عمو قاتل» براساس نمایشنامه «عمو قاتل و برادران» نوشته شیرین نظری نوشته و کار حامد ‌شیخی از 18 مهر ساعت 20 در سالن گلایل خانه نمایش مهرگان روی صحنه است. بازیگران این نمایش حامد ‌شیخی، علی ‌پیله‌‌ور، تداعی ‌سعیدی‌‌فر، ساغر ‌بهنام، مجتبی ‌جعفری‌‌پور، علی ‌اسدیان، ملیکا ‌زاهدی  و سارا ‌محبی هستند.

شیخی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش «عمو قاتل» گفت: رسیدن انسان‌ها به نقطه پوچی در ژانر کمدی مضمون اصلی این نمایش است که اثر نگاهی ساده دارد به آنچه برای ما ناگوار است.

او درخصوص سبک و فضای اجرایی اثر عنوان کرد: نمایش دارای فضای گروتسک است. به آنچه که در این نمایش می‌بینیم می‌خندیم اما وقتی با تعمق به آن فکر می‌کنیم از آن می‌ترسیم.

این کارگردان تئاتر درباره زمان و مکان اتفاقات نمایش اظهار کرد: دکور، لباس و آکسسوار در این نمایش سعی دارد جغرافیا و زمان ثابتی را معرفی نکند که این موضوع در خدمت نمایش است.

شیخی ویژگی نمایش «عمو قاتل» را اینگونه بیان کرد: ویژگی اصلی این نمایش، مهم بودن آن چیزی است که برای ما اهمیت ندارد و در مقابل بی‌اهمیت بودن آن چیزی است که برای ما اهمیت دارد و این موضوع خود ایجاد طنز می‌کند.

او ضمن اشاره به اینکه قرار بر آن بود تا نمایش با تعدادی از بازیگران مطرح روی صحنه برود، تصریح کرد: به این منظور به دلیل حجم بالای فعالیت هنرمندان تئاتر در سریال‌های شبکه نمایش خانگی مذاکره بسیار زمانبر شد و بر این اساس از پتانسیل بازیگران گروه خودمان (تندیس) بهره گرفتیم و تنها یک هفته توانستیم زمان برای تمرین این نمایش بگذاریم.

حامد شیخی که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون نمایش‌های بسیاری را روی صحنه آورده است، ضمن بیان اینکه تئاتر را تنها نگذارید، در این باره عنوان کرد: اگر ما نیز مانند هنرمندان دیگر کناره‌گیری می‌کردیم، تئاتر را برای همیشه از دست می‌دادیم و نام تئاتر تنها به تجمعات خانه تئاتر خلاصه می‌شد. ما به پاس حضور تماشاگران در این دوران خطیر، فضایی را ایجاد می‌کنیم تا در این شرایط بحرانی حال خوبی را برای آن‌ها ایجاد کنیم.  

او در پایان صحبت‌هایش گفت: نمایش «عمو قاتل» چهاردهمین محصول گروه هنری تندیس است و در واقع نهمین کارگردانی من با این گروه است و آقای مسعود منصوری با اعتماد و همراهی، برای چهارمین بار تهیه‌کنندگی نمایش بنده را پذیرا بود. تمام چهارده نمایش به اجرا رفته مربوط به دوران کرونا می‌باشد و لازم می‌دانم قدردان اعضای ثابت گروه باشم.

در خلاصه داستان نمایش «عمو قاتل» آمده است: عمو قاتل استخدام می‌شود تا مشکل بزرگی را حل کند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از تهیه‌کننده: مسعود منصوری، مجری طرح: فاطمه ‌عبدالرحیمی، کاری از: گروه ‌هنری ‌تندیس، مدیر تولید: محمد منافی، دستیار کارگردان: مسعود منصوری و مجتبی ‌جعفری‌‌پور، طراح و مجری گریم:  مبینا ‌محمدی، عکاس و تصویربردار: فاطمه ‌مجدنیا، طراح پوستر و بروشور: فاطمه ‌عبدالرحیمی، روابط عمومی:  فاطمه ‌مجدنیا، طراح دکور و ساخت دکور: نوید ‌نوبخت، طراح نور: رضا ‌تحقیقی، مدیر فنی: قاسم غضنفری، مدیر صحنه: امیرحسین ‌انصاری و دستیار صحنه: محمد ‌واحد‌پرست.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.