به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این ویژه‌ برنامه جمعی از هنرمندان نمایش‌های آئینی و فعالان فرهنگی کانون به روایت‌گری با مضامین واقعه‌ کربلا و قیام امام حسین(ع) می‌پردازند.

سوگواره نمایشی «با کاروان نور» از ۵ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و هنرمندان، روایت‌هایی از عشق و ارادت و دلدادگی به اباعبدالحسین(ع) را به شیوه «نقالی، پرده‌خوانی، چاوشی‌خوانی و قصه‌گویی» برای مخاطبان کودک و نوجوان و دیگر علاقه‌مندان به اجرا در می‌آورند.

این برنامه با هنرمندی محمدرضا معجونی، امیرحسین انصافی، محمدرضا آزادفر، صادق کیانی‌مقدم، فاطمه روحی‌رحیم، کیمیا یعقوبی و الهه تاجیک به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۷ در محوطه‌ بیرونی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله میزبان علاقه‌مندان است.

بر این اساس محمدرضا معجونی روایت‌های کودکان تشنه حرم، اسرای مظلوم کربلا، سوختن در آتش و ماجرای خیمه‌ی کوچک را به شیوه نقالی اجرا خواهد کرد. امیرحسین انصافی نیز در اجرای نقالی خود به داستان آهویی که عزادار حسین شد، نقل حمال تبریزی و نقل روز سوم می‌پردازد.

محمدرضا آزادفر در اجرای نقالی خود داستان حر، نقل علی‌اکبر (ع)، نقل به میدان رفتن علی‌اکبر (ع) و قصه‌ خیمه‌های سوخته را روایت می‌کند. همچنین صادق کیانی‌مقدم داستان رقیه (س)، قصه مشک، رزم علی‌اکبر(ع)، قصه‌ هشتمین، قصه مهربانی و قصه کریم را به شیوه چاوشی‌خوانی اجرا می‌کند.

در بخش دیگر این برنامه الهه تاجیک با اجرای قصه گوشواره‌ها، روز دهم و قصه شهر فراموشی و «فاطمه روحی‌رحیم» با اجرای قصه سفر و کیمیا یعقوبی با نقل قصه رقیه(س) و نقل ضامن آهو به اجرای برنامه می‌پردازند.

سوگواره نمایشی «با کاروان نور» از ۵ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در محوطه بیرونی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری برای مخاطبان کودک و نوجوان و دیگر علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

912267