به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به سیدمجید پوراحمدی آمده است: «نظر به سوابق و تجارب ارزشمند در عرصه‌های اجرایی و فرهنگی و روحیه انقلابی جناب‌عالی و با عنایت به مصوبه هیات امنای صندوق اعتباری هنر، به موجب این حکم به عنوان مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری اعضای هیات مدیره، صاحب‌نظران عرصه‌های فرهنگ، هنر، رسانه و اقتصاد، در تحقق ماموریت‌های صندوق به ویژه رونق بخشیدن به اقتصاد فرهنگ و هنر، گسترش خلاقیت‌های فرهنگی و هنری، تامین نیازهای معیشتی و رفاهی اصحاب فرهنگ و هنر و نیل به اهداف دولت مردمی، زیر سایه امام عصر(عج) و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) موفق و موید باشید.»

از سوابق علمی و فرهنگی سیدمجید پوراحمدی می‌توان به مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مدیر بازرسی و امور مدیران هلدینگ عمران و ساختمان بانک مهر اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت توسعه گردشگری ایران، فرماندار شهرستان خوانسار، مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری اصفهان، مشاور معاون استاندار اصفهان، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد خوانسار، دبیر کمیته دانشگاهیان استان اصفهان و... اشاره کرد.

وزیر ارشاد در حکمی دیگر هم محمود شالویی را به سمت مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی منصوب کرد. در حکم انتصاب شالویی آمده است: «با عنایت به توانمندی متعهدانه و مدیریت مسئولانه‌ای که دارید و جناب‌عالی را که فردی انقلابی، دلسوز، پرتلاش و صدیق می‌دانم با حفظ مسئولیت دبیری شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی به سمت مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی منصوب می‌نمایم. امید است با اتکال به خداوند متعال و با مشی خردمندانه و سعه صدری که از آن برخودارید، با تعامل مناسب با حوزه‌های درون‌دستگاهی و برون‌سازمانی اعتلای جایگاه حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد اهتمام قرار گیرد.»

Vazir1

محمود شالویی پیش‌تر مدیر موزه هنرهای معاصر تهران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رایزن فرهنگی ایران در بلگراد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی بوده است.

اسماعیلی همچنین در حکمی جداگانه مهدی محمدی را به عنوان مشاور وزیر و دبیر و عضو هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی منصوب کرد. در متن این حکم آمده است: «نظر به مراتب شایستگی و تجارب ارزشمند جناب‌عالی به استناد مفاد بنده ۱ ماده ۱۱ و نیز بند ۳ مواد ۱۱ و ۱۲ فصل چهارم ضوابط و مقررات تاسیس مراکز، موسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به موجب این حکم به عنوان مشاور وزیر، دبیر و عضو هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی منصوب می‌شوید.»

مهدی محمدی پیش از این با حفظ سمت مشاور وزیر و دبیر و عضو هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی، مدیر کلی حوزه وزارتی را بر عهده داشت.