گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» نوشته و کار فرید قادرپناه تا 31 شهریور ساعت 20 در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران این نمایش کاوه ‌مرحمتی، آذین ‌نظری، آیدین ‌بهاری، کامیار دریاکناری و سحر خرم‌نژاد هستند.

قادرپناه در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش نمایشنامه «درخت شیشه‌ای آلما» گفت: از آنجا که سالن نمایش عمارت نوفل لوشاتو همچنان درخت ملک قدیم را حفظ کرده بر آن شدم تا براساس آن یک داستان دراماتیکِ عاشقانه و شاعرانه که فضایی رمزآلود و معماگونه دارد، بنویسم.

او خلاصه داستان نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» را اینگونه توضیح داد: کتابی به دست یک زن و شوهر می‌رسد که در ابتدای آن نوشته شده است: «بعد از ورق زدن این صفحه زندگی شما تغییر خواهد کرد.لطفاً با احتیاط ورق بزنید.». زن و شوهر کتاب را ورق می‌زنند...

کارگردان نمایش «بوی گند دهن خانم مارکز» درباره سبک و فضای اجرایی نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» عنوان کرد: این نمایش فضایی تقریباً رئال و واقع‌گرایانه دارد که در روند داستان دچار تغییرات سوررئال می‌شود.

قادرپناه ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از نمایش شده است، درباره اجرای آن در شرایط کنونی اظهار کرد: ما قصد داشتیم این نمایش را اوایل سال جاری روی صحنه آوریم که سالن‌های نمایش در پی شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و پس از آن بر آن شدیم تا نمایش را شهریور ماه که شرایط بهتر می‌شود به صحنه آوریم و نمی‌دانستیم وضعیت بدتر خواهد شد و در نهایت تصمیم گرفتیم یا قید اجرای آن را بزنیم یا آن را در همین شرایط به صحنه آوریم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش درباره ویژگی‌های نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» تصریح کرد: به شخصه قصد جسارت ندارم اما سلیقه من بدین‌گونه است که با اجرای نمایش‌هایم قصد ندارم مفهوم یا پیامی را با صدای بلند فریاد بزنم چرا که این رویکرد به اعتقاد من اشتباه است. من معتقدم تئاتر یک سرگرمی است و نباید در آن پیامی عنوان شود چرا که انتقال پیام وظیفه من نیست.

دوستداران تئاتر برای دیدن نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.