گروه تئاتر هنرآنلاین: مجید خسروآبادی، دبیر کانون «کهربای تعزیه» در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره مجالس تعزیه «تعزیت خورشید» گفت: امسال با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد رودکی در 26 نقطه تهران، 215  اجرای تعزیه را در سه دهه ماه محرم داریم که اجرای آن را گروه کهربای تعزیه برعهده دارد.

وی ادامه داد: این اجراها با حضور اساتید مطرح کشور مانند استاد میرزا ابوالفضل منبتکار، سیدمحسن هاشمی، حمزه کاظمی، سیدحسن گلختمی، عباس صالحی و مهدی صیادی در دو مقطع زمانی برگزار می‌شود. در برخی از مناطق، اجراها از ساعت 17:30 تا 19 برگزار می‌شوند و در برخی دیگر از مناطق، اجراها از ساعت 20:30 تا 22. همه تعزیه‌ها در فضای باز فرهنگی هنری شهرداری تهران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

خسروآبادی استقبال از تعزیه‌های امسال را بسیار خوب دانست و گفت: استقبال‌ها در برخی از مناطق به قدری زیاد است که ما به خاطر شرایط کرونایی مجبور می‌شویم از حضور برخی از تماشاگران جلوگیری کنیم.

او بیان کرد: اکثر تعزیه‌ها در آمفی‌تئاترهای روباز شهر تهران برگزار می‌شوند که آمادگی برای اجرای این نمایش‌ها را دارند. سالن‌های آمفی‌تئاترهای روباز برای اجرای نمایش ساخته شده‌اند و محل نشستن تماشاگران و استیج مشخص است. در واقع آن سالن‌ها امکانات اولیه را دارند و ما هم سیستم صوت و نور را تأمین می‌کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

خسروآبادی در پایان خاطرنشان کرد: من از فرهنگسرای اخلاق تشکر می‌کنم که نماینده‌ای بین سازمان فرهنگی هنری و بنیاد رودکی بود. آن‌ها زحمت هماهنگی برنامه‌ها را می‌کشند. هماهنگ کردن 215 اجرا در سطح شهر تهران کار بسیار سختی است. من از طرف بچه‌های تعزیه از فرهنگسرای اخلاق و به‌خصوص مدیریت محترم آن‌جا تشکر می‌کنم.