گروه تئاتر هنرآنلاین: عزیزی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هر شب یک مجلس را اجرا می‌کنیم و مجلس شاه چراغ، مجلس مسلم، مجلس دو طفلان، مجلس حر، مجلس علی اکبر، مجلس قاسم، مجلس حضرت ابوالفضل، مجلس امام حسین و وقایع بازار شام، مجالسی است که اجرا می‌شود. 

عزیزی با بیان اینکه تاکنون استقبال از اجراهای تعزیه خوب بوده است، توضیح داد: مردم ماسک می‌زنند و با فاصله کنار هم می‌نشینند و ما هم روی سکو برنامه‌مان را اجرا می‌کنیم. اجرا در فضای باز برگزار می‌شود که خطرش کمتر است. هم مردم مراقب جان خودشان هستند و هم ما مراقب جان مردم و شبیه‌خوان‌ها هستیم. شبیه‌خوان‌ها قبل از اجرای تعزیه ماسک می‌زنند ولی وقتی وارد صحنه می‌شوند مجبور هستند ماسک خود را بردارند. خوشبختانه رعایت می‌کنند و امیدوارم اتفاق خاصی برای کسی رخ ندهد.

سرپرست گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) گفت: ما هر شب با همین گروه اجرای دیگری را بر روی پل امامزاده معصوم در خیابان قزوین داریم که با استقبال خوبی مواجه می‌شود. البته آنجا هم فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ضروری است.

احمد عزیزی درباره دلیل عدم پخش آنلاین تعزیه‌های امسال بیان کرد: سال گذشته اجراهای ما در فضای بسته بود و تعزیه‌ها به صورت مجازی هم پخش می‌شد اما امسال اجرا در فضاهای بسته را ممنوع کرده‌اند و از پخش مجازی اجراها هم خبری نیست. شاید در دهه‌های بعدی محرم این امکان وجود داشته باشد که تعزیه‌هایی را به صورت آنلاین و بدون حضور مردم در فضاهای بسته اجرا کنیم.

وی افزود: اجراهای ما در پهنه رودکی تا عاشورا ادامه دارد ولی در خیابان قزوین تا شانزدهم محرم اجرا خواهیم کرد. همچنین به ما پیشنهاد داده‌اند که برای دهه دوم محرم در جاهای دیگر هم اجرا داشته باشیم. 

عزیزی گفت: بنده از آقای افضلی که برای دومین سال مراسم تعزیه را در پهنه رودکی تدارک می‌بینند، تشکر می‌کنم. از آقای صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم هم تشکر می‌کنم. ایشان نظر مثبتی به تعزیه داشتند. آقای حسینی معاون امور هنری و آقای آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی نیز نظر مساعدی به تعزیه دارند. آقای محمود فرهنگ، مسئول نمایش‌های آیینی هم کمک زیادی به ما کردند. گرچه مسائلی مانند کمبود بودجه یا شیوع ویروس کرونا موجب می‌شود که تعداد تعزیه‌های برگزار شده کم شود ولی در کل از آن‌ها راضی هستیم. 

او ادامه داد: جا دارد از آقای فتحعلی‌بیگی و آقای ناصربخت نیز تشکر کنم. این دوستان برای پیشرفت و پیشبرد تعزیه تلاش زیادی می‌کنند و منافع مادی و معنوی تعزیه‌خوان‌ها را در نظر می‌گیرند. برای اجراهای تعزیه با مقامات مذاکره می‌کنند و می‌خواهند تعزیه ناب اجرا شود. ما ممنون و مدیون آن‌ها هستیم. 

عزیزی در پایان گفت: قرار بود جشنواره آیینی و سنتی مهرماه برگزار شود و ما هم در آن شرکت کنیم ولی ظاهراً جشنواره به آذرماه موکول شده است. قرار است تعزیه آقاعلی‌ عباس را اجرا کنیم و ماجرای آن از این قرار است که یک عده برای دیدن امام رضا(ع) به مشهد می‌آیند و آنجا با مخالفین درگیر می‌شوند و به شهادت می‌رسند. تعزیه بسیار دیدنی است.