به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، توحید معصومی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه در دوران رکود نسبی تئاتر در کشور به علت شیوع ویروس کووید 19  قرار داریم و تئاتر با تداوم نداشتن و استمرار در اجراها روبه‌رو بوده است،ت صمیم گرفته شده تا به پاس قدردانی از تلاش‌های نویسندگان، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان حوزه تئاترهای تلویزیونی دومین دوره جایزه سرو را با تمرکز بر نمایشنامه‌ها، پژوهش، پایان‌نامه و تله تئاترهای منتشر شده در بازه زمانی 1390- 1399 برگزار کنیم.

معصومی افزود: بدین منظور و باتوجه استقبال قابل قبول از این رویداد و درخواست‌های مکرر متقاضیان، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه  را تا پایان مرداد ماه 1400 تمدید کردیم تا طیف بیشتری از فعالان حوزه تئاتر مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع  مقدس امکان حضور در این رقابت را پیدا کنند.

وی اضافه کرد: کلیه ناشران و نمایشنامه‌نویسان و پژوهشگرانی که در دهه 90  کتاب پژوهشی یا نمایشنامه با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت خلق و منتشر کرده‌اند، می‌توانند در بخش نمایشنامه و پژوهش این جایزه حضور داشته باشند. همچنین دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پایان‌نامه دفاع شده با موضوعات مذکور دارند نیز می‌توانند مدارک مندرج در فراخوان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. کارگردانان و تهیه‌کنندگانی که تئاترهای تلویزیونی و تله تئاتر با مضامین انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت در دهه 90 تولید کرده‌اند و آثار آنان از شبکه‌های سراسری و استانی رسانه ملی پخش شده است نیز می‌توانند آثار خود را تا پایان مرداد 1400 به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مشاور عالی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پایان اظهار امیدواری کرد درصورت مساعد بودن شرایط و بهبودی اوضاع مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان و منتخبان این رویداد  فرهنگی و هنری مهرماه سال جاری و همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در تهران با حضور برگزیدگان و شخصیت‌های فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

دبیرخانه دومین دوره جایزه سروبه نشانی تهران، خیابان شهیداحمدقصیر، بخارست هشتم، پلاک 16 طبقه ششم  از ساعت 9 الی 16  روزهای شنبه تا چهارشنبه پذیرای علاقمندان حضور در این رقابت است. شماره تماس 88741427 پاسخگوی سوالات مخاطبان خواهد بود.