به گزارش هنرآنلاین، خانه نمایش مهرگان با حمایت مؤسسه فرهنگی آموزشی واله به مناسبت جشن مهرگان، جشنواره‌ای را به جهت پشتیبانی از اقشار مختلف تئاتر و با هدف ایجاد جریان مولد در هنرهای نمایشی، کشف و معرفی استعدادهای پنهان و نوظهور نمایش و اشاعه و تصریح ابعاد مختلف تعلیمی و پرورشی خود در سراسر کشور با عنوان «جشنواره تک‌گویی(مونولوگ) مهرِ واله» برگزار خواهد کرد.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره از سراسر کشور می‌توانند با تحویل سه نسخه فیلم از خوانش یا اجرای آثار خود به علاوه فایل پی.دی.اف متن اثر در قالب لوح فشرده و پر نمودن فرم تقاضای شرکت در جشنواره، ثبت نام خویش در دبیرخانه این رویداد را به انجام رسانند.

این جشنواره تنها در یک بخشِ اصلی برگزار می‌شود، اما آثارِ شرکت‌کننده در ابعاد مختلف نمایشی مورد داوری و رقابت قرار خواهند گرفت، بدیهی است الویت دبیرخانه با آثار نو و بدیع نمایشی است.

از جمله قوانین هنری این جشنواره می‌توان به مواردی از جمله: هر متن نوشته شده از چهار صفحه A4 کمتر و از سی صفحه بیشتر نباشد؛ متن‌ها با قلم میترا و با شماره ۱۴ تایپ شده باشند؛ برای نوشتن متن از فاصله استاندارد در حاشیه صفحه و فاصله حداقل ۱ سانتی‌متری بین خطوط استفاده شود؛ در صورت نگارش مونولوگ اقتباسی، نوشتن منبع مورد اقتباس الزامی است؛ هر اثر اجرایی باید در یک فرمت مناسب ضبط شود و پس از ذخیره‌سازی به روی لوح فشرده در سه نسخه تحویل دبیرخانه جشنواره گردد؛ هر اجرا باید حداقل ٢٠ دقیقه و حداکثر ٤٠ دقیقه مدت داشته باشد؛ ارائه تصویر مجوز نویسنده، صاحب ایده و یا مترجم اثر اقتباسی برای اجرا در این بخش الزامی است؛ فرمت خروجی ویدئوی ارائه شده mp4 باشد؛ صدای ویدیو واضح باشد؛ برای ضبط اجرا از فیلم‌برداری در حالت افقی استفاده شود و آثار گرفته شده با حالت عمودی در جشنواره پذیرفته نمی‌شوند، اشاره کرد.

همچنین قوانین عمومی رویداد «مهرِ واله» عبارت است از: تمامی علاقه‌مندان از سراسر کشور برای حضور در این جشنواره مجاز هستند؛ آثار باید با ایده‌های نو و به دور از هرگونه کپی‌برداری، خلق شوند؛ برای آثاری که پیش از این به روی صحنه رفته‌اند، منعی وجود ندارد؛ مشخصات کامل هر فرد شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس و کد ملی است. همچنین لازم است که هر شخص تصویر کارت ملی (پشت و رو) خود را ضمیمه مشخصات فردی به دبیرخانه  ارائه دهد؛ هر شرکت‌کننده برای ارسال اثر محدویتی نداشته اما در بخش پایانی تنها یک اثر از هر شرکت‌کننده راه خواهد یافت؛ به تقاضای شرکت آثاری که مدارک آنان ناقص ارسال شود و یا اثرشان معیوب باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد؛ ارائه اثر به دبیرخانه به منزله پذیرش تمامی شرایط، قوانین و زمان‌بندی جشنواره است.

 جوایز این جشنواره در بخش کارگردانی به ترتیب اول تا سوم؛ تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به مبلغ سی‌میلیون ریال، لوح تقدیر و جایزه‌نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ده‌ میلیون ریال است.

همچنین در بخش بازیگری که بازیگران بدون در نظر گرفتن جنسیت (زن یا مرد) به رقابت خواهند پرداخت؛ به ترتیب اول تا سوم، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی به مبلغ سی‌میلیون ریال، لوح تقدیر و جایزه‌نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ده‌ میلیون ریال تقدیم برگزیدگان خواهد شد.

در بخش‌های «نمایشنامه‌نویسی»، «آهنگسازی»، «طراحی لباس» و «طراحی صحنه» به انتخاب هیأت داوران یک برگزیده معرفی خواهد شد که تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

خانه نمایش مهرگان نیز از بین ده اثر به نمایش درآمده در جشنواره، به سه اثر برگزیده، اجرای عمومی خواهد داد. تمامی آثار راهیافته به جشنواره مبلغ بیست‌ میلیون ریال به عنوان ورودی دریافت خواهند کرد.

اولین جشنواره تک‌گویی «مهرِ واله» از 1 مردادماه آغاز خواهد شد و علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا 30 مردادماه می‌توانند از طریق سایت رسمی و یا حضور در خانه نمایش مهرگان به آدرس خیابان انقلاب، نرسیده به پل کالج، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک 5 اقدام کنند.