گروه تئاتر هنرآنلاین، این جشنواره که سال گذشته در پی همه‌گیری ویروس کرونا کار خود را آغاز کرده است، امسال با رویکردی بین‌المللی، پذیرای آثار تمام نمایشگران عروسکی از سرتاسر جهان بی‌هیچ محدودیتی خواهد بود تا ثابت کند هنرمندان همانند تمام اقشار دیگر جامعه و چه بسا بیشتر از آنان می‌توانند خود را با تغییر شرایط وفق دهند و بستری برای ارائه آثار خود پیدا کنند.

این دوره جشنواره در سه بخش بزرگسال،کودک و نوجوان و طراحی و ساخت عروسک با موضوع اساطیر کهن و شخصیت‌های داستانی کلاسیک ایران و جهان، برگزار می‌شود.

حداکثر زمان اجراها، امسال ۱۵ دقیقه است و دبیرخانه جشنواره در نظر دارد بعد از پایان جشنواره و فروکش کردن همه‌گیری کرونا و باز شدن سالن‌های تئاتر، با موافقت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل ارشاد تهران، آثار نهایی جشنواره را در سالن‌های تحت پوشش این سه نهاد، به اجرای عموم برساند.

فراخوان جشنواره در صفحه اینستاگرام به نشانی iospf@ از بیستم تیرماه منتشر شده است و هنرمندان تا ۳۱ شهریور ماه، فرصت برای ارسال اثر خلاقانه خود دارند.

آثار نهایی جشنواره پس از بازبینی اولیه از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه در پلتفرم «نمایش نت» نمایش داده خواهند شد و در پایان با داوری نهایی اساتید عروسکی، در هر بخش ۳ اثر برگزیده خواهد شد. .همچنین در این دوره، با صلاحدید و معرفی داوران جشنواره در بخش‌های مختلف، بازیدهی، طراحی صحنه و نور، متن و ... نفرات برگزیده خواهد داشت.

اختتامیه جشنواره دوم آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. جشنواره امسال به صورت مستقل، با مجوز اداره کل هنرهای نمایشی و با حمایت موسسه فرهنگی هنری همای سعادت برگزار می‌شود.