به گزارش هنرآنلاین، قادر آشنا در نشست صمیمی با گروه‌های نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنرهای نمایشی به عنوان یک هنر ماندگار و تاثیرگذار نقش بی‌‌بدیلی در بالندگی و روحیه امید و نشاط در جامعه دارد گفت: تلاش می‌کنیم  با برنامه‌ریزی و تعامل با هنرمندان تئاتر نسبت به توسعه کمی و کیفی آن و همچنین فعال‌سازی مراکز کشف و پرورش استعدادهای درخشان نمایش کشور گام‌های موثری برداشته شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تئاتر در جهان یک هنر فاخر و مبنایی است. در کشور ما نیز حضور مسئولان در استان‌های مختلف در جمع هنرمندان نشان از توجه به فرهنگ وهنر وشکوفایی استعدادهای هنری دارد.

وی تصریح کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر باید مجددا برگزار شود تا هنرمندان استان‌های مختلف برای نقد و بررسی آثار خویش دور هم جمع شوند.

 آشنا با اشاره به اینکه ۹۰۰ گروه نمایشی در سطح کشور فعال هستند که با احتساب تعزیه و نمایش‌های خیابانی بیش از ۱۰۰۰ گروه نمایشی داریم، گفت: نهضت نمایشنامه‌نویسی را در کشور راه‌اندازی کردیم و برای اخذ آثار هنرمندان هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و هر طرحی که ارسال شود با دقت بررسی می‌شود تا آثار فاخری برای اجرا تولید شوند.

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور گفت: ما در حوزه نمایش از جمله کشورهای درجه یک جهان هستیم و در کشورهای اسلامی و خاورمیانه بی‌بدیل هستیم.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های با کیفیت در تئاتر است. گروه‌های نمایشی این استان اجراهایی در سطح ملی و خارج از کشور دارد، امسال ۵۰ درصد اعتبارات حوزه نمایش را به اجراهای استانی اختصاص داده‌ایم.

آشنا در ادامه خاطرنشان کرد: از تولیدات عرصه هنر نمایش در حوزه مقاومت و دفاع مقدس حمایت جدی خواهیم کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ و هویت خود تأکید کرد: شهدای بزرگ استان، مفاخر و همچنین شخصیت بزرگی مثل آیت‌الله ملک حسینی (ره) یک سرمایه ارزشمند هستند که شایستگی توجه و پرداختن در حوزه فرهنگ و هنر را دارند.

نشست صمیمی با هنرمندان و مسئولان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد

قار آشنا در این سفر همچنین در نشست دیگری با  حضور سرپرستان گروه‌های استقرار، هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی و شورای سیاستگذاری تئاتر کهگیلویه و بویراحمد و دیگر هنرمندان، نشست هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی و شورای سیاستگذاری تئاتر کهگیلویه و بویراحمد برگزار حضور یافت. 

در ابتدای این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های هنرهای نمایشی و تئاتر استان افزود: علی رغم شرایط سخت کرونایی همواره و در طول سال شاهد اجراهای نمایشی در سراسر استان بودیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با نگاه به تمرکززدایی، عدالت فرهنگی و هنری در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده است که در این بین تئاتر شهرستان موردتوجه قرار گرفت.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان تئاتر استان افزود: آنچه ضرورت دارد برای حمایت باید راه و مسیرهای حمایت را بشناسیم.

وی با بیان اینکه شاخص‌هایی که در تئاتر استان داریم باید حمایت و تقویت شود بار دیگر تاکید کرد: از همه نمایشنامه‌های استان که قابلیت تبدیل شدن به  تولید اثر نمایشی داشته باشند حتما حمایت خواهیم کرد.