گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «بازی‌های کشتار همگانی» نوشته اوژن یونسکو با ترجمه داوود رشیدی و طراحی، دراماتورژی و کارگردانی بهروز سروعلیشاهی از سوم تیر ساعت 20 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. بازیگران این نمایش مهدی بازدار، آیت بی‌غم، احمد حامدی، ملیکا شهاب، عبدالرضا صفری دریایی، نسترن صفری، ساره گندمی، لیلا مفیدی، سهیلا مفیدی، شاهین ملک‌زاده، سعید نبوی، محمد امیددوست، سهیل خباز زاده، پوریا محسنی و حسام زرنوشه هستند.

سروعلیشاهی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش «بازی‌های کشتار همگانی» گفت: نمایشنامه به لحاظ محتوایی با فضای دو سال اخیر حاکم بر جهان یعنی اپیدمی که گسترش یافته منطبق است بنابراین به نظرم رسید یکی از آیتم‌های انتخاب نمایشنامه، همخوانی آن با شرایط موجود است.

او در ادامه افزود: این نمایشنامه که سال‌های 1964 و 1965 توسط اوژن یونسکو نوشته شده است در ابتدا «اپیدمی» نام داشت و و اجراهای زیادی از آن در جهان نشده و در ایران نیز اجرای فراگیری نداشته. از این رو بر آن شدم تا آن را دراماتورژی کرده و با نام «بازی‌های کشتار همگانی» به صحنه آورم.

سروعلیشاهی در ادامه یادآور شد: موضوع داستان در سرزمین ناکجاآباد می‌گذرد که بیماری آن را فراگرفته و منجر به آن شده تا اقشار و گروه‌های جامعه تحت تاثیر این اپیدمی با مرگ مواجه شوند. نمایشنامه اصلی 17، 18 صحنه دارد که در اجرا آن را به 12 صحنه کاهش داده‌ام.  

او درباره سبک و فضای اجرایی این اثر عنوان کرد: این نمایش تراژیک کمدی یونسکویی است که مخاطب تئاتر با این فضا آشناست. نمایش مبتنی بر طراحی صحنه حداقلی و بسیار منعطف است. نقش‌ها ثابت نیستند و هر بازیگر 4، 5 نقش در این نمایش ایفا می‌کند. همچنین این نمایش حال هوای نمایش‌های ایرانی را تداعی می‌کند. نمایش 11، 12 اپیزود دارد که انگار هر یک نمایشی مجزاست.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: نگاهی طنزآمیز به پدیده شیوع بیماری مسری در سرزمینی ناشناخته و مواجه افراد با «مرگ». بلیت نمایش «بازی‌های کشتار همگانی» پس از بازگشایی سالن‌های نمایش از سایت تیوال قابل تهیه است.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.