به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «آرزوهای یک موش کور» به نویسندگی سعید ابک و کارگردانی وحید نفر از دهم تیر اجراهای خود را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌کند.

نمایش «آرزوهای یک موش کور» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری است که با همه‌گیری بیماری کرونا اجراهای آن متوقف شد و پس از مدتی اکران آن به صورت آنلاین در طرح «نمایش‌نما» در پایگاه اینترنتی کانون ادامه یافت.

این نمایش ویژه کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۲ سال است و هنرمندانی همچون خالق استواری، سعید ابک، علی باروتی و هدیه حاج‌طاهری در آن ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «آرزوهای یک موش کور» تاکنون توانسته منتخب شانزدهمین جشنواره تئاتر مهر کاشان، هفدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» و جشنواره فصل امید شود و در حالی اجراهای خود را در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون از سر خواهد گرفت که تمامی شرایط و شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون کاستن ظرفیت سالن به یک سوم برای حضور کودکان و نوجوانان در سالن‌های مرکز تئاتر در نظر گرفته شده است.

در خلاصه این نمایش آمده است: در یک‌ شب مهتابی، موش کور کوچکی تصمیم می‌گیرد از خانه‌اش در زیرزمین خارج شود و در پی آرزویش که دیدن خورشید است برود. در مسیر خود با حیوانات جنگل روبرو شده و ماجراهای شگفت‌انگیزی برای موش کور اتفاق می‌افتد.

معصومه آرواز دستیار کارگردان، سینا ییلاق‌بیگی طراح صحنه، سیامک پورجبار طراح پوستر و بروشور، رضا خزرایی طراح نور، هانیه زحمتکش و الهه میرزایی طراح لباس و آکسسوار از دیگر عوامل این نمایش هستند.

همچنین ساخت تیزر و افکت این نمایش بر عهده سهیل ساعی است و اختر تاجیک عکاس و ریحانه مطهری در بخش روابط عمومی با این گروه همکاری می‌کنند.

مانلی نفر بازیگر خردسال، محمدحسن درباغی‌فرد و لیلا طاهری دستیاران طراح صحنه، امیرحسین بابائیان و مصطفی طباطبایی سرپرست ساخت دکور، احمد بابائیان، مصطفی جمالی، محمدحسن درباغی‌فرد، حمیدبرنا، فرزاد چوپانی و محمد کیالها گروه ساخت دکور این نمایش هستند. همچنین امین میرزاباقری به عنوان مدیر تولید، احسان مرادخواهی به عنوان صدابردار و سوده سعدایی به عنوان عکاس با نمایش «آرزوهای یک موش کور» همکاری و استودیو روزگار کار ضبط صدای آن را بر عهده داشته‌اند.

این نمایش همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۱۵ در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری واقع در بوستان لاله تهران اجرا خواهد داشت.

پیش از اجرای این نمایش، یک نمایش محیطی ویژه کودکان و نوجوانان نیز به صورت رایگان در فضای باز مقابل مرکز تئاتر کانون در ساعت ۱۸:۳۰ اجرا خواهد شد.