گروه تئاتر هنرآنلاین: محمدرضا عطایی‌فر که هم اکنون کنسرت نمایش «مرگ گرم» را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارد، قرار است اواسط تابستان پرفورمنس «Look Green» (نگاه سبز)  را در کشور بلاروس اجرا کند.

عطایی‌فر در گفت‌وگو با هنرآنلاین در این باره گفت: به دعوت کمپانی در بلاروس که زیرنظر سازمان یونسکوست، قرار است تا پرفورمنسی با عنوان «Look Green» (نگاه سبز)  را اواسط تابستان در این کشور روی صحنه آورم. اما به دلیل محدودیت‌ در پرداخت ایاب و ذهاب و اسکان این امکان را ندارم تا از بازیگران ایرانی در این پرفورمنس استفاده کنم و از این رو آن را با دو بازیگر دانشجوی ایرانی که در کشور بلاروس ساکن هستند و هشت بازیگر اوکراینی روی صحنه خواهم آورد.

او ضمن اشاره به اینکه این پرفورمنس به هنر پساکرونا می‌پردازد، عنوان کرد: این نمایش با این مضمون است که پس از کرونا برای هنر چه اتفاقی خواهد افتاد. طرح این اثر که سوژه‌ای جالب و انسانی دارد را مدتی پیش ارائه کرده بودم. موضوع این پرفرومنس از این قرار است که گروه نمایشی در پی شیوع کرونا دچار مشکلاتی می‌شوند و از آنجا که امکان فعالیت ندارند به دور هم جمع می‌شوند و شخصیت‌هایی را که در فروکش کردن ویروس کرونا و مفرح کردن فضای جامعه در این شرایط دشوار کمک می‌کنند تا مردم دوباره به زندگی عادی بازگردند را می‌سازند. پرستار، بازیگر، پانتومیم کار و ... از جمله شخصیت‌های این پرفورمنس هستند. ما سعی کردیم در این نمایش 6- 7 شغل را که بسیار مرتبط به بازگشت آرامش به روان جامعه بعد از کرونا هستند را به تصویر بکشیم.

این نویسنده و کارگردان درباره اجرای این پرفورمنس اظهار کرد: اجرای این نمایش از 24 جولای (دوم مرداد ماه) در کشور بلاروس آغاز خواهد شد و در چهار کشور دیگر به صحنه خواهد رفت و هنور در جریان اسامی کشورهای دیگری که میزبان این پرفورمنس هستند، نیستم. هم اکنون تمرینات این نمایش به صورت مجازی انجام می‌شود و من نیز اواخر تیر ماه به بلاروس سفر کرده و ادامه تمرینات به صورت حضوری ادامه خواهد داشت.

عطایی‌فر از 28 اردیبهشت کنسرت نمایش «مرگ گرم» را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارد که این نمایش به دلیل استقبال تماشاگران تا جمعه 4 تیر ماه تمدید شده است.