گروه تئاتر هنرآنلایننمایش «تکرار» نوشته و کار حامد شیخی به تهیه‌کنندگی مسعود منصوری از 22 اردیبهشت ماه ساعت 19 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است. حامد شیخی، تینا سلاسل، مهدیه رضایی، الهام اصغری، نیکی میرصادقی و پیمان رجبی بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش دارند.

حامد شیخی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «تکرار» گفت: گروه هنری تندیس در بهمن ماه سال گذشته فراخوانی به منظور جذب هنرجو به منظور آموزش بازیگری منتشر کرد و این نمایش حاصل آموزش و تمرینات هنرجویان این دوره است.

این کارگردان در ادامه بیان کرد: نمایشنامه «تکرار» براساس مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های کوتاه به قلم سام شپارد با عنوان «دکه بین راه» با اضافاتی با توجه به شرایط روز جامعه نوشته شده است.

او درباره موضوع و مضمون این اثر عنوان کرد: در واقع موضوع آن درباره تکرار آدم‌هاست و اینکه هیچ انسانی بدون خطا نیست. در این نمایش یک آدم به عنوان دانای کل در نظر دارد تا همه آدم‌ها را متوجه اشتباهات‌شان کند و آن‌ها به اشباهات خود اعتراف کنند در حالیکه این اشتباهات در خودش بیشتر جریان دارد...

شیخی درباره سبک و فضای اجرایی نمایش «تکرار» یادآور شد: سبک اجرایی این نمایش پیرو تئاتر بی‌چیز است که خالق آن گروتفسکی است. بر اساس این سبک همه چیز در این تئاتر برپایه بازیگر است و چیز دیگری اعم از دکور، موسیقی، نور و ... در آن وجود ندارد.  

او با بیان اینکه تمرینات این نمایش از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز شد، هدف خود از اجرای نمایش در این شرایط را اینگونه عنوان کرد: دغدغه اصلی من این بود تا مبارزه کنم با اینکه هنرمندان سالن‌ها را خالی بگذارند و به سمت تئاتر آنلاین بروند و به تئاتر زنده پشت کنند. اگر این اتفاق بیفتد دیگر نمی‌توانیم در صورتیکه ویروس کرونا هم ریشه‌کن شود جلوی آن را بگیریم. همانطور که این اتفاق در سینما نیز رخ داد  تماشاگران، دیگر کمتر روی خوش به تماشای فیلم در سینما نشان می‌دهند و علاقمند به تماشا فیلم‌ها از پلتفرم‌های تلویزیونی هستند.

 این نویسنده و کارگردان در ادامه افزود: خوشبختانه تئاتر همچنان مخاطب دارد و پروتکل‌های بهداشتی به خوبی در سالن‌های نمایش رعایت می‌شود. استفاده از نیمی از ظرفیت سالن اتفاق خوبی است و پیشنهادم به مسئولان این است که به جای تعطیل کردن پیاپی سالن‌های نمایش، پذیرای آثار نمایشی با مدت زمان کوتاه‌تر باشند تا استفاده از ماسک در حین تماشای نمایش، مخاطبان را با مشکل مواجه نکند.

 در خلاصه داستان نمایش «تکرار» آمده است: آدمی گیج و عاجز، اختیار خودش را واگذار می‌کند به مربی دانا و دائمی خودش. علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.