گروه تئاتر هنرآنلاین: اتحاد در گفت‌وگو با هنرآنلاین، ضمن اعلام این خبر گفت: این اثر «رخدادی اجرایی» است که از امکانات تئاتر، پرفورمنس- آرت، موسیقی و اینستالیشن استفاده می‌کند. واژه‌ «رخداد» را هم به عنوان معادلی برای «ایونت» در نظر گرفته‌ام. 

اتحاد درباره‌ کار تازه‌اش گفت: «دهلیزهای بی‌انتهای خاطره» کاری ده بخشی است. به این معنی که مخاطب در مواجهه‌ با کار با ده تکه‌ مجزا از هم، مواجه خواهد بود که هر کدام در گوشه‌ای از باغ جای گرفته‌ است. مخاطبان هنگام ورود نشانی دریافت می‌کنند که می‌توانند به لباس‌شان و یا کیف‌شان وصل‌اش کنند؛ با همراه داشتن این نشان مخاطبان می‌توانند از ابتدا تا انتهای کار، یعنی به مدت پنج ساعت در باغ رفت و آمد کنند. در این پنج ساعت تمامی آن ده قطعه‌ اجرایی در حال تکرار شدن است و مخاطب شخصا انتخاب خواهد کرد که این مجموعه را به چه ترتیب ببیند.

او در ادامه افزود: این که اجرا پنج ساعت به طول می‌انجامد به این معنا نیست که مخاطب باید پنج ساعت در اجرا بماند. برای تماشای کل اجرا شاید یک ساعت و نیم کافی باشد. با این حال از آن جایی که انتخاب شکل تماشای کار و ملاقات با قطعات مختلف کار در فضای باغ به انتخاب مخاطب خواهد بود، این زمان می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد. ممکن است مخاطب دوست داشته باشد تکرار برخی قطعات کار را ببیند یا هر انتخاب دیگر. به هر حال طی آن پنج ساعت با نشانی که به همراه دارد اجازه‌ تردد و قدم زدن در باغ را خواهد داشت.

علی اتحاد ضمن بیان اینکه «دهلیزهای بی‌انتهای خاطره» مانند «مرثیه‌ای برای کتابسوزی‌ها» از دیگر آثاری است که به عنوان «رخداد» ارائه شده است، اظهار کرد: ایونت یا رخداد عبارتی است که از دهه‌ ۱۹۶۰ میلادی در حوزه‌ هنرهای اجرایی رواج یافته است. این قسم از هم‌نشینی بینارشته‌ای و شکل ارائه‌ قطعات مختلف کار سبب می‌شود که به سادگی نتوانم از عناوینی چون تئاتر یا پرفورمنس‌-‌ آرت استفاده کنم. عبارت رخداد برای چنین کاری گویا‌تر است.

در اجرای «دهلیزهای بی‌انتهای خاطره» برکه بذری، پویا فیاضی، ملیکا بهجت، گیز طاهایی، شهریار نیک پیکران، ونوشه واحدی، عارفه احمد پور، حسین رضایی، فاطمه توکلی، داریوش احمدی، مهدیه ابراهیمی و هامون هوشیار به عنوان بازیگر، سوگند انتظاری، امین شفیعی، سیاوش سعدالدین‌، حسن عباسی، دنیا شجاع الدینی، هدیه بختیاری و غزل منعمی به عنوان اجراگر، آنیتا زارع و برسام نوری اسکویی به عنوان بازیگران کودک و نسیم شجاعی به عنوان وکال‌آرتیست ایفای نقش خواهند کرد.