سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش «پدر» اثر آگوست استریندبرگ به کارگردانی یوسف محمّدی از فردا سه‌شنبه 19 اسفند ساعت 19 در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران آن یوسف محمّدی، علی ایزدی، امیرحسین سیّداسماعیل، مریم جمالی، امین ظریف نگر، پریسا غیاثوند و نازنین امیری هستند.

یوسف محمدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب این نمایشنامه به منظور اجرا گفت: همیشه در منگنه و در حصار قرار گرفتن شخصیّت‌ها و نوع تصمیماتی که در آن مواقع گرفته می‌شود برای من جذابیّت خاصی داشته و دارد و احساس می‌کنم این شکل از شخصیّت پردازی، با کیفیّت‌ترین سمپاتی را ایجاد می‌کند، ازاین نظر که مخاطب به شدّت درگیر روایت داستان می‌شود و تعلیق ایجاد می‌کند که پایان داستان چه می‌شود و این تعلیق مخاطب را تا پایان داستان همراه می‌کند. نمایشنامه «پدر» سمپاتی بسیار خوبی در مخاطب به وجود می آورد.

او درباره موضوع و مضمون این اثر یادآور شد: نمایشنامه «پدر»، در مورد آدولف، کاپیتان ارتش سواره‌نظامی است که بر سر نوع تربیت فرزندشان با همسرش لورا به شدّت دچار مشکل است و همسرش از راه خطرناکی جهت به هدف رسیدن خودش استفاده می‌کند که باعث جنون و مرگ کاپیتان می‌شود. موضوع شک اصلی‌ترین مضمون مورد استفاده در این متن است.

محمدی درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش اظهار کرد: سبک رئالیستی جهت اجرای نمایشنامه «پدر» را انتخاب کردم. به این دلیل که اساسا اولویت بنده در قصّه‌گویی و روایت داستان به ساده‌ترین زبان ممکن است. تحلیل روابط زناشویی و نوع برخورد آدم‌ها نسبت به هم در موقعیّت‌های مختلف، بسیار به انسان معاصر کمک‌کننده است.

این کارگردان درباره تمرینات این نمایش گفت: به دلیل شرایط کرونایی و تعطیل شدن سالن‌ها، در سه بازده زمانی تمرین انجام شد که نهایتا بار سوم به نتیجه رسید و بعد از چندین ماه تلاش به ثمر نشست و به اجرای نهایی رسیدیم.

او در ادامه عنوان کرد: سالن‌های تئاتر تلاش می‌کنند با بهترین شکل ممکن، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. امیدوار به حمایت تماشاگران و علاقمندان تئاتر هستیم تا بتوانیم به کمک هم این هنر والا را زنده نگهداریم.

یوسف محمدی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: انتخاب بسیار سختی بود و هست که در شرایط خاص کرونایی آیا تئاتر کار کردن نیاز است یا خیر؟ مهم است یا خیر؟ به این نتیجه رسیدم بسیار مهم است. تئاتر نفس به نفس تماشاگر شکل می‌گیرد و کدام هنر نزدیک‌تر به آدمی همچون تئاتر. تئاتر نباید فراموش شود.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.