به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا در پیامی درگذشت هنرمند نام‌آشنا محمدرضا الوند را که مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی هم بود تسلیت گفت.

در متن پیام مدیر کل هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت ارشاد آمده است: «ناباوری، بهت و اندوه، این نخستین حالت است زمانی که می‌شنوم در روز میلاد مولایت علی(ع)، ترکِ جهان کرده‌ای. چگونه از سال‌ها دوستی، رفاقت، مراودت و همکاری‌مان بگویم که حق مطلب ادا شود و چگونه بازایستادن قلب تپنده‌ات برای تئاتر و اهالی‌اش را باور کنم؟ کوچ ناباورانه‌ات به دیار حق را به سوگ نشسته‌ام، کوچ تویی که جانباز بودی؛ چه آن زمان که برای حفظ وطن راه جبهه جنگ را در پیش گرفتی و چه این زمان که دغدغه‌ات آسودگی‌خاطر اهالی تئاتر بود.

می‌دانم که جایگاه‌ات نزد پروردگار رحمان و رحیم محفوظ است و روحت در آرامش. صبوری بر جای تا ابد خالی‌ات در میان‌مان، دعای من برای خانواده نازنینت؛ همسر و فرزندان برومندت، برای شاگردانت، علاقه‌مندانت، همکارانت، دوستان و دوستدارانت است.»

محمدرضا الوند متولد ۱۳۴۳ در نهاوند و کارشناس‌ارشد تئاتر، نویسنده و پژوهشگر بود و در طول سال‌ها فعالیت اجرایی، مسئولیت‌های مختلفی در هنرهای نمایشی بر عهده داشت. مشاور هنری تماشاخانه سنگلج، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی و مدیر اجرایی کانون تئاتر دانشجویی از مسئولیت‌های او بود.

زنده‌یاد الوند علاوه بر نمایشنامه‌نویسی در زمینه نقد و تحلیل نیز با نشریات مختلفی همکاری داشت. او که جانباز بود و از نارسایی کلیه هم رنج می‌برد در چند روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود و عصر روز پنجشنبه هفتم اسفندماه از دنیا رفت.