سرویس تئاتر هنرآنلاین: محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ضمن اشاره به انتشار کتاب اول دیجیتال نمایشنامه‌های تئاتر خوزستان که در سال گذشته و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی و منتشر شد از عزم هیئت‌رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان جهت انتشار دومین کتاب دیجیتال تئاتر خوزستان هم‌زمان با روز جهانی تئاتر در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با همت دفتر نشر و پژوهش انجمن هنرهای نمایشی استان خبر داد.

یاقوت پور افزود: با توجه به فعالیت گسترده درگاه خبری تئاتر خوزستان تلاش خواهد شد با همکاری مسئول درگاه در بخشی از این کتاب دیجیتال سرفصل اخبار فعالیت‌های تئاتر خوزستان در سال گذشته که در درگاه تئاتر خوزستان منتشر شده نیز بارگذاری شود.

 در ادامه نیز مسئول کانون نشر آثار نمایشی و پژوهشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با تشکر از توجه ویژه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به مقوله پژوهش در این دو دوره اخیر به تشریح تفاوت‌های این نسخه با اولین کتاب دیجیتال نمایشنامه‌های خوزستان پرداخت.

ابوالقاسم غلام‌حیدر افزود: این مجموعه علاوه بر درج نمایشنامه‌های نویسندگان بومی استان در کل سنوات گذشته، شامل انواع نمایشنامه‌های کودک، خیابانی، عربی و..... و همچنین پژوهش‌ها و یادداشت‌های علمی هنرمندان استان بوده و نیز در چندین بخش شامل آثار راه‌یافته به جشنواره‌های نمایشنامه‌نویسی استان خوزستان نیز هست.

وی همچنین از کلیه هنرمندانی که قصد ارسال آثار برای نشر در این کتاب را دارند خواست حداکثر تا سوم اسفندماه ۱۳۹۹ یک نسخه pdf از اثر خود را به واتساپ شماره ۰۹۳۵۹۳۱۹۰۴۵ ارسال کنند.

ابوالقاسم غلام‌حیدر اضافه کرد که طی هماهنگی به‌عمل‌آمده با تیم فنی این کتاب، نسخه کاملی از کتاب اول تئاتر خوزستان شامل دویست و هشتاد نمایشنامه قبلی نیز در دومین کتاب قرار گرفته خواهد شد تا هنرمندانی که موفق به تهیه نسخه اول این کتاب نشده‌اند با دریافت نسخه دوم، صاحب هر دو نسخه کتاب دیجیتال تئاتر استان خوزستان شوند.

دبیر کانون نشر آثار نمایشی استان خوزستان هرگونه تلاش جهت معرفی نخبگان تئاتر خوزستان به جامعه هنری را اقدامی شایسته ستایش قلمداد و اظهار امیدواری کرد بتوان در کتاب سوم تئاتر خوزستان به معرفی رزومه کارگردانان مطرح و آثار برجسته اجراشده در تئاتر استان خوزستان نیز پرداخت.