سرویس تئاتر هنرآنلاین: ویدا موسوی کارگردان نمایش «بهشت حبیب‌الله» در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این نمایش گفت: نمایش «بهشت حبیب‌الله» نوشته خسرو امیری به تهیه‌کنندگی سعید معظمی و کارگردانی و بازیگری خودم است که این اثر ۱۰ عروسک‌گردان و یک متن مونولوگ دارد که کار توسط این ۱۰ عروسک‌گردان و البته بازیگر پیش رفته. «بهشت حبیب‌الله» درباره یک دختر افغانستانی است که وارد یک ماجرای عشقی می‌شود، از مزار شریف به ایران و بعد از ایران به سمت سوریه می‌رود ولی به صورت اتفاقی گیر نیروهای داعش می‌افتد اما در نهایت توسط کماندوهای ایرانی پیدا و به سرزمین خودش برگردانده می‌شود. درواقع حرف اصلی این نمایش در حوزه مقاومت است و به این قضیه اشاره دارد که در تاریک‌ترین نقطه از زندگی یک انسان همیشه روزنه نوری پیدا می‌شود.

وی افزود: تمرینات ما دقیقاً در زمان کرونا آغاز شد که البته سختی‌های خودش را داشت همه ما ماسک داشتیم که این امر، کار را سخت می‌کرد ولی مدام ضدعفونی می‌کردیم با وجود این سختی‌های ما عشق خاصی به کار داشتیم تا بتوانیم به نتیجه‌ای برسیم درواقع لحظات سخت و شیرینی داشتیم.

این کارگردان اظهار کرد: ما به یک باره با بحرانی مواجه شدیم که همه فعالیت‌های تئاتری را به صفر رساند و عملاً بچه‌های تئاتری همه عشق و درآمد خود را از دست دادند به طوری که ما فکر می‌کردیم شاید حالا حالاها نتوانیم کاری کنیم. البته کار دیگری هم غیر از تئاتر بلد نبودیم که بخواهیم انجام دهیم. زمانی که شرایط به گونه‌ای پیش رفت که توانستیم با همین وضعیت به کار تئاتر بپردازیم، روزنه امیدی برای ما شد. به نظرم حتی با همین شرایط کار کردن بهتر از کار نکردن است چراکه این وضعیت برای همه گروه‌های تئاتری بود.

وی گفت: این اثر از استان اصفهان پذیرفته شده اما خوشبختانه این استان جزو مناطق محروم نیست و نیروهای فعال تئاتری زیاد دارد اما بیشتر بچه‌های اصفهان با کمبود بودجه مواجه هستند در این میان گروه‌های کوچک کمتر شامل دریافت بودجه می‌شوند. با این حال استقبال خوبی از آثار می‌شود.