سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "چاقوی دم‌کرده شب" نوشته رضا گشتاسب  به کارگردانی جلیل  امیری امروز هفدهم بهمن ماه در هفتمین روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ساعت ۱۹ در بخش رقابتی این رویداد در تالار حافظ به صحنه خواهد آمد.

جلیل امیری کارگردان نمایش "چاقوی دم کرده شب" درباره انتخاب این نمایشنامه برای اجرا به هنرآنلاین گفت: در بحث انتخاب این اثر دو نکته وجود داشت؛ یکی فرم نگارش نمایشنامه بود که به قلم دوست عزیزم، آقای رضا گشتاسب است و نکته بعدی اینکه شرایط نمایشنامه با شرایط امروز جامعه همخوانی دارد و به همین خاطر آن را انتخاب کردم.

وی درخصوص مضمون و موضوع این اثر بیان کرد: موضوع نمایشنامه‌ "چاقوی دم کرده شب" از این قرار است که در یک منطقه ای برف سنگینی آمده و ارتباط آن شهر با سایر شهرها قطع شده و مردم درگیر قحطی شده‌اند.

کارگردان نمایش "چاقوی دم کرده شب" درباره فضای اجرایی این نمایش گفت: من تلاش کردم بین فضاهای فراواقعی و واقعی یک اتصال معقولی ایجاد کنم و امیدوارم همین‌طور شده باشد. نمایشنامه در سبک رئالیسم جادویی نوشته شده ولی اجرای ما یک جاهایی فضای سورئال پیدا می‌کند.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا با شیوه اجرای آنلاین تئاتر موافق هستید، اذعان کرد:  تئاتر را نمی‌توان آنلاین اجرا کرد ولی واقعیت این است که این تنها راه جایگزین بود. با توجه به شرایط محیطی که کرونا ایجاد کرده، تنها جایی که مغفول مانده تئاتر است. اماکن دیگر بدون رعایت نکات بهداشتی باز هستند و تنها جاهایی که با رعایت کامل پروتکل‌ها فعالیت دارند سالن‌های تئاتر هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این اثر برگزیده جشنواره تئاتر کرمان شده است، اظهار داشت: من خوشحال هستم که توانستیم نمایش "چاقوی دم کرده شب" را در کرمان برای عموم مردم اجرا کنیم. علیرغم اینکه فکر می‌کردیم تماشاگران زمان زیادی طول خواهد کشید تا به سالن‌های تئاتر برگردند ولی استقبال‌ها از نمایش ما خوب بود.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا 20 بهمن در حال برگزاری است.