سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سلول‌ها با ما می‌رقصند" ترکیبی از تجربه‌های کوچک شامل صحنه‌های موزیکال، طراحی حرکت، اجرای موسیقی زنده، ترانه‌سرایی، تکنیک تئاتر مستند و گزارشی از فرایند خلاقه در قالب ویدیو است.

مجید سرنی‌زاده نویسنده و کارگردان "سلول‌ها با ما می‌رقصند" که امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن در سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود در مورد ایده اولیه نمایش به هنرآنلاین گفت: با نگاه و بررسی محیط اطراف و مطالعات علمی انجام شده به این نتیجه رسیدم که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا دانش، آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به دنیای میکروسکوپی، سلولی و مولکولی افزایش پیدا کرده است اما این افزایش دانش همراه با ترس و وحشت است. در پی این بودم در قالب نمایش به آن بپردازم و با نشان دادن جنبه‌های زیبایی‌شناسانه دنیای اندازه کوچک یعنی اندازه‌های میکروسکوپی، سلولی و مولکولی را نشان دهم که این ترس تا حدودی می‌تواند غیرطبیعی باشد و حتی آن‌ها زیبایی خاص خود را هم دارند.

او با تاکید بر این که نمایش "سلول‌ها با ما می‌رقصند" پاسخی است به شرایط محیطی که امروز در اطراف‌مان داریم، افزود: اجراگرها را به آزمایشگاه‌ تحقیقاتی بردیم از آن‌ها نمونه‌ای از بزاق دهان و سلول‌های غشایی بدن‌شان گرفته شد و زیر میکروسکوپ این سلول‌ها را دیدند و از آن‌ها تصویربرداری کردیم. این موضوع موجب شد شناخت دیگری نسبت به بدن خودشان و نسبت به اندازه‌های کوچک، سلول‌ها، مولکول و باکتری‌ها پیدا کنند. یک جور تصویرهای زیبا و رنگارنگ را مشاهده کردند و این الهام‌بخش شد تا یک‌سری صحنه‌های اجرایی را خلق کنند.

a (1)سرنی‌زاده این نمایش را ترکیبی از تجربه‌های کوچک دانست که در اجرا دارای روایت و ساختار کلاسیک نیست و تصریح کرد: "سلول‌ها با ما می‌رقصند" شامل یک‌سری صحنه‌های موزیکال، طراحی حرکت، اجرای موسیقی زنده، ترانه‌سرایی، تکنیک تئاتر مستند و گزارشی از فرایند خلاقه در قالب ویدیو است که در کنار هم  اجرا را شکل می‌دهند.

او با بیان این که تماشاگر در یک چهارم نمایش مشارکت دارد، اظهارداشت: در اجرا شاهد مشارکت تماشاگر از طریق دیالوگ تعاملی خواهیم بود. همین‌طور فراهم کردن بخشی از تجربه‌ای که عنوان شد.

نمایش "سلول‌ها با ما می‌رقصند" به نویسندگی و کارگردانی، طراحی صحنه و نور مجید سرنی‌زاده، بازی راضیه زاکری، مجید جمشیدی، مجید کشاورز و تدوین‌گری شهاب آبروشن به صحنه می‌رود.

a (2)این نمایش ۱۴ بهمن، ساعت ۱۵ به مدت ۲۵ دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر اجرا دارد. نمایش توسط گروه تئاتر "کارگاه بندرعباس" تولید شده است.

سرنی‌زاده در چندین فستیوال بین‌المللی فرهنگی و هنری در داخل و خارج از کشور به‌عنوان کارگردان و پژوهشگر حضور داشته است.