به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، امروز دوشنبه 13 بهمن‌ماه همزمان با روز سوم این رویداد، تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ میزبان سومین روز از اجراهای صحنه‌ای آثار این دوره از جشنواره خواهند بود.

اجراهای صحنه‌ای

"تالار وحدت" تا پایان برگزاری جشنواره سی‌ونهم از ساعت 18:30 میزبان اجرای نمایش "سرباز" به کارگردانی حسین پارسایی خواهد بود.

در مجموعه "تئاتر شهر" هم تالار اصلی در تمام روزهای برگزاری جشنواره از ساعت 18 میزبان اجرای‌ نمایش "گرگاس‌ها یا روزبخیر‌آقای وزیر" به کارگردانی حمیدرضا نعیمی خواهد بود.

"آبگوشت زهرماری" به کارگردانی حسین اسدی امروز ساعت 17 در تالار چارسو اجرا می‌شود. تالار سایه در ساعت 15 میزبان اجرای نمایش "بهشت حکیم‌الله" به کارگردانی ویدا موسوی خواهد بود و "پات" به کارگردانی اصغر خلیلی هم در ساعت 17 در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.

در "تئاتر مولوی" و در ساعت 15 نمایش "پینوکیو" به کارگردانی اوشان محمودی اجرا می‌شود.

تماشاخانه "ایرانشهر" هم در دو سالن "دکتر ناظرزاده" و "استاد سمندریان" میزبان آثار این دوره از جشنواره است. در ساعت 17 نمایش "کمدی‌زا" به کارکردانی کاوه مهدوی در سالن ناظرزاده اجرا می‌شود. ساعت 19 هم نمایش "نگاهم به دریاست تا کسی آب را نبرد" به کارگردانی حسن سبحانی در سالن سمندریان روی صحنه می‌رود.

"تالار حافظ" هم ساعت 19 امروز میزبان نمایش "کجایی ابراهیم" به کارگردان لیلی عاج خواهد بود.

نمایش‌های خیابانی

امروز دوشنبه 13 بهمن‌ماه و در بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌ها، از ساعت 15:30 تا 18:30 در محوطه مقابل تالار وحدت به ترتیب نمایش‌های "همیلو"، "تن‌های تنها"، "حباب زیر آب"، "سرباز سردار" و "زهی خیال باطل" اجرا می‌شود.

در محوطه آب‌نمای بازار بزرگ "ایران‌مال" هم در دو نوبت 18:30 و 19 دو نمایش "همیلو" و "تن‌های تنها" اجرا خواهد شد.

"ایوان انتظار" مترو میدان ولیعصر(عج) هم امروز در ساعت 11 میزبان اجرای نمایش "زهی خیال باطل" و پس از آن در ساعت 11:30 میزبان نمایش "سرباز سردار" خواهد بود.

دیگرگونه‌ها

نمایش "دموکراسی سفارشی" به کارگردانی میلاد جباری مولانا هم در بخش "دیگرگونه‌ها" امروز 12 بهمن‌ماه در ساعت 18:30 در باغ موزه قصر اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا 19 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

نمایش "میکرومکبث" به کارگردانی حسین دریس هم در بخش "دیگرگونه‌ها" امروز 12 بهمن‌ماه در ساعت 18 در تئاتر محراب اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا 15 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

نمایش "آنتروپی" به کارگردانی زهرا رفیعی در این بخش از ساعت 16 در فضای مجازی اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا 19 بهمن ادامه خواهد داشت.

نمایش "حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی" به کارگردانی رضا سعیدی در دو نوبت 16:30 و 18 در خانه بهار اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا 14 بهمن ادامه دارد.

 

تقدیم روز دوم به پزشک خیر میبدی

اجراهای دومین روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دکتر محمد آقایی میبندی پزشک خیری که به واسطه دریافت ویزیت های 500 تومانی به شهرت رسیده بود، تقدیم شد و کارگردانان آثار اجرا شده در روز دوم جشنواره آثار خود را به روح این شهید مدافع سلامت هدیه کردند.

این اقدام به منظور قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمان و سلامت کشور در جریان مبارزه با کرونا از سوی ستاد برگزار کننده جشنواره گرفته شده است.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه تا 20 بهمن در حال برگزاری است.