سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "آبگوشت زهرماری" نوشته آرش آبسالان و کار حسین اسدی از جزیره خارک، امروز سیزدهم بهمن‌ماه در سومین روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، ساعت 17 درتالار چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد شد. عبد بناری، الهم چنانی، علی نبی‌پور، مسلاد سعیدی، عقیل جماعتی، زینب فخار و امیرمحمد شماسی بازیگران این نمایش هستند. این نمایش دی‌ماه سال گذشته در تماشاخانه سنگلج اجرا شده است.

حسین اسدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای این نمایشنامه نوشته آرش آبسالان گفت: "آبگوشت زهرماری" یک نمایشنامه قجری است که اتفاقات آن در دربار مظفرالدین شاه می‌گذرد. اما من آن را جنوبی و بومی کردم و به جای مظفرالدین شاه، خانی از خطه جنوب را درنظر گرفتم.

او در ادامه افزود: خان غذا نمی‌خورد و آشپزها نگران هستند که در این شرایط از مطبخانه اخراج شوند. از این رو تصمیم می‌گیرند اتفاقات داخل دربار را بازی کنند و نقش‌های درباریان را ایفا کنند تا متوجه شوند چه اتفاقاتی در دربار رخ داده است....

این کارگردان درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش اظهار کرد: از آنجا که قصه این اثر بازی در بازی است به اجرای آن علاقمند شدم و کل کار را فلکلور کرده و از موسیقی زنده جنوبی در آن استفاده کردم. سبک و شیوه اجرایی نمایش کاملاً رئال و کمدی است و در آخر به تراژدی کشیده می‌شود.

اسدی درباره طراحی صحنه نمایش "آبگوشت زهرماری" یادآور شد: در طراحی صحنه از ابزار استفاده کرده و طراحی مینی‌مال است. 4 چارپایه در صحنه است که فضاهای مختلف دربار را نشان می‌دهد.

او ضمن اشاره به اینکه اعتقادم بر این است رویکرد جشنواره امسال به سمت و سوی آثار کمدی است، عنوان کرد: به نظرم از آنجا که به لحاظ روحی و روانی سال جاری، مردم در عذاب و سختی به سر می‌‎برند، در انتخاب آثار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر از میان آثار کمدی گزینش شده است.

حسین اسدی در پایان صحبت‌هایش گفت: برگزاری این دوره از جشنواره به صورت حضوری اتفاقی بود که مرا بسیار خرسند کرد چراکه ما تئاتری ها یک‌سال است که خانه‌نشین هستیم. من در جشنواره تئاتر مقاومت نیز حضور داشتم اما برگزاری آن تنها به صورت آنلاین چندان برایم خوشایند نبود و امیدوارم بازگشایی سالن‌های نمایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه‌دار باشد.  

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر تا بیست و یکم بهمن ماه به دبیری حسین مسافرآستانه در حال برگزاری است.