سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "برونسی" نوشته و کار مرتضی شاه‌کرم از یکم بهمن‌ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. بازیگران این نمایش مسعود شامی‌خاتونی، محسن پوشائی، پروا آقاجانی، فرید کیامرثی، ایمان سلگی، احمد صمیمی، مائده جلالی، سالار مصیب‌زاده، مجید رحمتی و مرتضی شاه‌کرم هستند. "برونسی" پیش از این در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به صورت آفلاین اجرا شده است.

مرتضی شاه‌کرم در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایشنامه "برونسی" و دلایل انتخاب این شهید به منظور نگارش نمایشنامه گفت: دو سال پیش قرار بر این شد در قالب مجموعه "قلم روشن" زیر نظر اداره کل هنرهای نمایشی، 8 نمایشنامه با موضوعیت پرتره چند شهید منتشر شود. در این راستا لیستی تهیه شد و در میان این فهرست نام شهید برونسی برای من غریب‌تر بود و شناختی از او نداشتم. از این رو به مطالعه، تحقیق و پژوهش درباره این شهید پرداختم و به او علاقمند شدم و دغدغه‌مند نگارش نمایشنامه‌ای درباره این شخصیت شدم و از این رو شروع به نوشتن کردم.

او در ادامه افزود: پیش از پایان نگارش نمایشنامه به منظور معرفی این شخصیت دغدغه معرفی این شخصیت را داشتم و تصمیم‌ام بر آن شد تا آن را به صحنه آورم. در نمایش "برونسی" 4 برهه زمانی زندگی این شهید روایت می‌شود؛ دوران سربازی، پس از بازگشت‌اش به روستا، مهاجرت به شهر و پس از انقلاب و جنگ تحمیلی.

این نمایشنامه‌نویس درباره تغییراتی که این نمایش به نسبت اجرای آن در جشنواره تئاتر مقاومت داشته است، عنوان کرد: گروه بازیگری تغییر نکرده است اما ریتم نمایش بالاتر رفته و ضعف‌های آن برطرف شده است.

شاه‌کرم درباره اجرای این نمایش در این شرایط نیز یادآور شد: ما تئاتری‌ها زمانی که کار نمی‌کنیم بیمار هستیم و در حین کار دچار بیماری روحی، روانی و جسمی نخواهیم شد. یک گروه 25 تا 30 نفره حدود 4- 5 ماه مشغول به تمرین این نمایش بودیم و هیچ‌یک نیز مبتلا به ویروس کرونا نشدیم. مسئله کرونا من را از اجرای این نمایش منصرف نکرد و در راستای اجرای این اثر مورد حمایت مجموعه تئاترشهر قرار گرفتیم.