سرویس تئاتر هنرآنلاین، امیر عابدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره وضعیت ارسال اثر به بخش مسابقه و نمایشگاه عکس این دوره از جشنواره توضیح داد: پیش از این فرصت ارسال اثر به بخش عکس تا روز 6 دی ماه اعلام شده بود ولی به دلیل شرایط خاص امسال بویژه محدودیت‌های در رفت و آمدهای درون و برون شهری، به درخواست تعدادی از متقاضیان، این فرصت را تا روز 20 دی ماه تمدید کردیم.

او اضافه کرد: از آنجا که فرصت ارسال اثر یک بار و آن هم به مدت دو هفته تمدید شده، دیگر نیازی به تمدید دوباره نخواهد بود و امیدواریم در مدت زمان باقی مانده، دیگر متقاضیان شرکت در این بخش هم عکس‌های خود را بفرستند تا شاهد تنوع آثار بیشتری باشیم.

عابدی درباره برگزاری نمایشگاه عکس در هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی گفت: برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم را برای برگزاری نمایشگاه عکس به شکل فیزیکی انجام داده‌ایم ولی طبیعتا همه چیز منوط به شرایط کشور در مقطع زمانی برگزاری جشنواره است و باید ببینیم تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در اسفند ماه چه خواهد بود.

او تاکید کرد: بی‌تردید ما تابع دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری در بازه زمانی اسفند ماه هستیم ولی اگر  شرایط تا آن زمان برای برگزاری نمایشگاه به شکل فیزیکی فراهم نباشد، قطعا نمایشگاه عکس جشنواره را در فضای مجازی خواهیم داشت و امیدواریم از ظرفیت‌های این فضا برای جذب بازدیدکنندگان بیشتری بهره‌مند شویم.

لازم به یادآوری است متقاضیان برای شرکت در این بخش می‌توانند تا روز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ آثار خود را  روی لوح فشرده از طریق پست پیشتاز یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره و یا از طریق ایمیل tehranmobarak@theater.ir ارسال و پس از دریافت کد رهگیری، با مراجعه به تارنمای https://tehranmobarak.theater.ir/ اقدام به ثبت نام کنند.

مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک که به مدیریت امیر عابدی برگزار می‌شود، مختص عکس آن دسته از نمایش‌های عروسکی است که در بازه زمانی اول اردیبهشت ۹۵ تا اول دی ۹۹ در داخل کشور، در قالب اجرای عمومی، جشنواره‌ها یا دیگر رویدادهای داخلی روی صحنه رفته باشد.

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.