سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند" به نویسندگی و کارگردانی کیانوش احمدی  در بخش صحنه‌ای دومین جشنواره سراسری در مجموعه تئاتر شهر شهرستان سیرجان روی صحنه رفت.

کیانوش احمدی کارگردان این نمایش درباره موضوع و مضمون این اثر گفت: من این متن را براساس یک واقعیت نوشته‌ام. یک‌بار از خیابان نواب رد می‌شدم و مادری را دیدم که پای عکس سردار سلیمانی نشسته بود. من آن شب پیگیر نشدم که او چه‌کار می‌کند اما نمایشنامه را بر همین مبنا نوشتم. داستان درباره یک مادری است که بچه‌اش به جنگ رفته و در جنگ با سردار آشنا شده و بعد از آن مفقود شده است. حالا این مادر با عکس سردار حرف می‌زند.

او در رابطه با لزوم برگزاری جشنواره سردار آسمانی عنوان کرد : منِ تئاتری و سایر قشرهای جامعه باید کسی که الگو بوده است را فراموش نکنیم. برگزاری این جشنواره یادآور بزرگ‌مردی‌های انسان‌های بزرگی مانند سردار سلیمانی است و دوستان برگزار کننده کار بسیار خوبی کردند.

این کارگردان اظهار داشت: من خودم وقت نکرده‌ام هیچ اثری را در جشنواره ببینم ولی از بچه‌های دیگر شنیده‌ام که جشنواره خوب بوده و مسئولین دارند از گروه‌ها به خوبی پذیرایی می‌کنند. این موضوع یک امتیاز است تا سال‌های آینده گروه‌های بیشتری در جشنواره شرکت کنند.

احمدی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای برگزاری این جشنواره در سال‌های بعدی دارید، توضیح داد: به نظرم برگزاری جشنواره با این وضعیت کرونا خودش شاهکار است و نمی‌توان نقصی از آن گرفت. به همین خاطر از کسانی که پایه‌گذار این جشنواره بودند تشکر می‌کنم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

وی در پایان گفت: ما رایزنی کرده‌ایم که بتوانیم نمایش "وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند" را در تهران نیز اجرا کنیم. امیدوارم مسئولان کمک کنند تا بتوانیم نمایش را در تهران هم اجرا کنیم.