سرویس تئاتر هنرآنلاین: محسن سلیمانی فارسانی عضو هیئت انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره سردار آسمانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: با اینکه جشنواره سردار آسمانی یک رویداد هنری نوپاست و این روزها ویروس کرونا باعث کمتر شدن اجراهای تئاتر شده اما دغدغه هنرمندان تئاتر خیابانی برای تولید و ارائه نمایش در این جشنواره، نه تنها قابل تقدیر بلکه اتفاقی کم‌نظیر است.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان با خلق آثار هنری، دین خود را به سردار سلیمانی ادا کردند، بیان کرد: هنرمندان تحت تاثیر رشادت‌های سردار سلیمانی آثار ارزشمندی را تولید کردند که در نوع خود بی‌نظیر بود.

عضو هیئت انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره سردار آسمانی اظهار کرد: در انتخاب آثار، تاکیدها بر نمایش‌هایی بود که به موضوع سردار سلیمانی پرداخته بودند و نمایش‌هایی که بیشتر به مقام و سیر و سلوک سردار سلیمانی اشاره داشتند در اولویت قرار گرفتند.

وی افزود: در میان نمایش‌های بخش خیابانی کارهای قابل توجهی وجود داشت و از آنجا که برخی از آثار نزدیک به هم بودند داوری چند نمایش، بسیار سخت بود.

 عضو هیئت انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره سردار آسمانی با بیان اینکه هنرمندان با تولید و ارائه آثار هنری، به جشنواره و فراخوان آن لبیک گفته‌اند، تصریح کرد: اگرچه هنوز راه نرفته زیادی در مبحث مقاومت وجود دارد و شأن و مقام سردار به عنوان قهرمان ملی و بین‌المللی هنوز به درستی بیان نشده اما آثاری که از دل جشنواره برون می‌آید برای مخاطب عام و خاص قابل توجه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از معدود شهدایی است که همه مردم دنیا وی را می‌شناسند و می‌تواند در سطح جهانی به عنوان یک قهرمان ایرانی شناخته شود، تاکید کرد: نباید برپایی جشنواره صرفا به ایام شهادت سردار سلیمانی مربوط شود چراکه با محدود کردن جشنواره به زمان خاص نمی‌توانیم به شکل درستی به این شهید ادای دین کنیم. 

سلیمانی فارسانی افزود: جشنواره سردار آسمانی شروع یک اتفاق بزرگ و بین‌المللی است و با آسیب‌شناسی دقیق و واقع‌بینانه به رشد چشمگیری می‌رسد. 

وی تاکید کرد: متولیان امر باید نسبت به این جشنواره عظم راسخ داشته باشند و این رویداد را به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی بدانند. همچنین مدیران به دور از مسائل سیاسی و خودنمایی به عنوان یک اسطوره ایرانی نام و یاد سردار را در دنیا معرفی کنند.

دومین جشنواره سردار آسمانی با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در قالب سه بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و خیابانی تا ۱۵ دی ماه در کرمان ادامه دارد.