سرویس تئاتر هنرآنلاین: ایمان محمدآبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: در حال حاضر شهر رفسنجان برای میزبانی از 15 گروه نمایشی و مخاطبان بخش تئاتر خیابانی جشنواره سردار آسمانی آمادگی کامل دارد.

وی اظهار کرد: به واسطه ظرفیت‌‌هایی که حوزه تئاتر خیابانی برای ارتباط بیشتر با مردم دارد، تقاضای میزبانی بخش خیابانی جشنواره سردار آسمانی در شهر رفسنجان را مطرح کردیم و در این مدت ستاد شهرستان به ریاست فرماندار و با عضویت دستگاه‌هایی چون روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، شهرداری و دانشگاه‌ها تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص برپایی بخش خیابانی جشنواره تئاتر سردار آسمانی انجام شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان بیان کرد: در ایام جشنواره سردار آسمانی هر اثر نمایشی دو اجرا خواهد داشت که یک اجرا برای داوری و پخش زنده و یک اجرا برای فیلمبرداری آرشیو جشنواره خواهد بود. به واسطه محدودیت در امکانات اقامتی شهرستان گروه‌ها دو شب در شهرستان حضور دارند و روز بعد رفسنجان را ترک خواهند کرد.

وی افزود: همچنین پیش‌بینی شده که با برگزاری کارگاه آموزشی، هنرمندان شهرستان رفسنجان از تجارب و دانش اساتید و صاحبنظران تئاتر که برای داوری و بررسی آثار وارد رفسنجان می‌شوند، بهره ببرند.

محمدآبادی همچنین تاکید کرد: 15 گروه تئاتری نمایش‌های خود را در محوطه مجموعه فرهنگی گلستان امین  برای داوران و پخش زنده اجرا می‌کنند. همچنین ضبط آثار خیابانی برای آرشیو جشنواره سردار آسمانی هم در مجموعه فرهنگی هنری شهرزاد انجام خواهد شد. 

وی یادآور شد: پس از برگزاری مراسم افتتاحیه در 10 دی‌ماه اجراها در دو محوطه شهر رفسنجان آغاز می‌شود و تا پایان جشنواره میزبان 30 اجرا خواهیم بود.

IMG-20201228-WA0014

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه برای پوشش خبری اجراها از ظرفیت خانه مطبوعات شهرستان استفاده خواهد شد گفت: برای جذب مخاطب بیشتر و به دلیل شرایط موجود جامعه و بیماری کرونا پخش آثار راه یافته به جشنواره را از طریق صفحات اینستاگرام به صورت زنده خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برگزاری بخش تئاتر خیابانی جشنواره سردار آسمانی روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، شهرداری رفسنجان، مجموعه دانشگاه حضرت ولیعصر و فرماندار رفسنجان حمایت قابل توجهی از ما داشتند.

دومین جشنواره سردار آسمانی با حمایت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی در قالب سه بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و خیابانی از ۱۰ تا ۱۵ دی ماه در کرمان برگزار می‌شود.