سرویس تئاتر هنرآنلاین، سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استان بوشهر از 15 تا 18 آذرماه برگزار شد. جهانشیر یاراحمدی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در این باره گفت: 18 نمایش متقاضی شرکت در این جشنواره بودند که در نهایت 16 اثر مورد بازبینی قرار گرفت و از این میان 6 نمایش از شهرستان‌های بوشهر، برازجان، بندردیر و کنگان در این جشنواره اجرا شد. دو نمایش "اسب قاتلین" به کارگردانی فضل‌الله عمرانی و "خانه بدریا آل بویه" کار رضا مختارزاده توسط هیئت داوران به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

او ضمن اشاره به اینکه، این دوره از جشنواره به صورت غیر متمرکز برگزار شد، عنوان کرد: هر یک از آثار جشنواره در شهر محل سکونت گروه نمایش با حضور داوران و 20 تماشاگر اجرا شد و این جشنواره پخش آنلاین نداشت. تلویزیون اینترنتی استان بوشهر امکان فروش بلیت را نداشت و از این رو کارگردان‌های شرکت‌کننده نپذیرفتند که اثر خود را به صورت آنلاین، رایگان پخش کنند. البته استان بوشهر در شرایط بهتری به لحاظ شیوع ویروس کرونا به سر می‌برد و براین اساس امکان دارد از نیمه دی‌ماه سالن‌های نمایشی بازگشایی شوند.

یاراحمدی درباره برگزاری آنلاین جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: به نظرم برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت بسیار خوب بود و می‌تواند نمونه و الگوی خوبی به منظور برپایی جشنواره تئاتر فجر باشد. امیدوارم شرایط به لحاظ شیوع این بیماری بهتر شود و در سالن‌ها باز شود و جشنواره تئاتر فجر به صورت زنده برگزار شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر درباره بودجه برگزاری جشنواره تئاتر استانی اظهار کرد: تاکنون هیچ بودجه‌ای به این منظور دریافت نکردیم و طبق پیگیری‌های انجام شده نیز مشخص نیست چه زمانی این بودجه اختصاص یابد.

او ضمن اشاره به اینکه استقبال گروه‌های نمایشی به منظور شرکت در جشنواره تئاتر استانی فراتر از انتظار بود، تصریح کرد: در پی شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا سالن‌های نمایش این استان از اسفند ماه سال گذشته تعطیل بود و تقاضای 18 گروه نمایشی به منظور شرکت در این جشنواره اتفاق شگفت‌انگیزی بود. گروه‌های نمایشی خودشان مکان تمرین مهیا کردند و اجازه ندادند چراغ تئاتر خاموش شود و این موضوع اتفاق بزرگی بود. امیدواریم تلاش هنرمندان تئاتر استان‌ها مورد توجه متولیان هنری قرار گیرد.

جهانشیر یاراحمدی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم همان اندازه که تئاتر استان‌ها دارای قدرت و قوام فنی در بن‌بست‌های اجرایی است، در حوزه مالی هم مورد توجه مسئولان قرار گیرد و به لحاظ افزایش بودجه تئاتر استان‌ها اتفاقات خوبی بیافتد.