سرویس تئاتر هنرآنلاین: علیرضا اوسیوند یکی از سه داور بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره کیفیت آثار شرکت‌کننده در این بخش گفت: به اعتقاد من همین که چراغ این جشنواره در این شرایط روشن ماند اتفاق امیدوارکننده‌ای بود و باید از برگزارکنندگان آن در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس قدردانی کرد.

او در ادامه افزود: آثار بسیار خوبی در بخش صحنه‌ای این جشنواره حضور داشتند و حضور گروه‌هایی از شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها در این رویداد، جای تقدیر دارد. به اعتقاد من بعضی از گروه‌‌های شرکت‌کننده از استان‌ها دانش و بینش لازم در زمینه هنر نمایش را داشتند اما برخی دیگر نیازمند ارتقای آگاهی و دانش هستند و باید بودجه‌ای به این منظور به آن‌ها اختصاص یابد تا دوره‌های آموزشی به منظور بالا بردن کیفیت آثارشان برگزار شود.

این بازیگر همچنین اضافه کرد: برخی از شهرستان‌ها امکانات محدودی دارند و باید هنرمندان و بزرگانی از تئاتر به منظور به روزرسانی دانش‌ تئاتری آن‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به شهرستان محل زندگی‌شان فرستاده شوند چراکه بعضی از شهرستان‌ها با دانش روز هنر نمایش آشنایی لازم را ندارند و به صورت تجربی به این پرداختند اما در این میان برخی از هنرمندان تئاتر از دانش و تحصیلات لازم برخوردارند.

اوسیوند ضمن بیان اینکه باید دانش و بینش تئاتر در کنار تجربه قرار گیرد، اظهار کرد: زمانی‌که آگاهی و تحصیلات همراه با تجربه باشد قطعاً شاهد آثار نمایشی بهتری خواهیم بود.

او در ادامه افزود: چند نمایش شرکت‌کننده از تهران کارهای خوبی بودند و شهرستان‌ها نیز با آثار نمایشی قابل تاملی در این دوره از جشنواره حضور داشتند.

علیرضا اوسیوند در بخشی از صحبت‌هایش گفت: داوری آثار نمایشی هفدهمین جشنواره به صورت زنده و بدون حضور تماشاگر به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در شهر محل سکونت هنرمندان برگزار شد و نمایش‌ها با چهار دوربین حرفه‌ای به منظور پخش آنلاین ضبط شدند. داوری آثار نمایشی به صورت زنده اتفاق خوبی بود چراکه منجر به آن شد تا حق و حقوق گروه‌ها ضایع نشود. پخش آنلاین نمایش‌ها با اینکه شاید از گرما و حرارت اجرای زنده تئاتر بکاهد اما در این شرایط تجربه خوبی بود و این تجربه در سراسر دنیا در حال اجراست.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: پیشنهاد من به هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها این است تا مطالعه خود را در زمینه تئاتر افزایش دهند و از دانش و علم روز این هنر آگاهی یابند و درخواست کنند تا هنرمندانی به منظور ارتقای این دانش به شهر محل سکونت‌شان بیایند. هرچند که قبلاً از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این امر توجه می‌شد اما اکنون نیز باید به آن بها داده شود. در مجموع زنده بودن تئاتر در این شرایط اتفاق خوبی است و جای تشکر دارد.

اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت عصر امروز ساعت 17:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.