سرویس تئاتر هنرآنلاین: مرجان کرمی کارگردان نمایش "لطفا از من فیلم بگیرید" که از استان مرکزی به بخش خیابانی این رویداد تئاتری راه ‌یافته است در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: نمایش "لطفا از من فیلم بگیرید" کاری از گروه نمایش "یاران" و روایتگر زندگی زنی است که با صنایع دستی و فروش لوازم سفالی امرار معاش می‌کند. زن داستان نمایش ما طی ارتباطی که با تماشاگران می‌گیرد وارد زندگی گذشته خود می‌شود.

وی افزود: شخصیت این نمایش در زندگی گذشته خود، دوران هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده و بسیاری از عزیزان خود را در این دوره از دست داده است.

کرمی با اشاره به اینکه نمایش "لطفا از من فیلم بگیرید" تلفیق و تطبیق سال‌های جنگ تحمیلی و رویدادهای آن با اتفاقات گوناگون دهه کنونی کشور است گفت: زن داستان نمایش ما به آسیب‌های اجتماعی ناشی از استفاده نابجای دوربین گوشی‌های تلفن همراه می‌پردازد. وی از مردم می‌خواهد تا از هر رویدادی فیلم نگیرند و منتشر نکنند.

کرمی افزود: مردم هر جامعه‌ای نقش مهمی در سلامت روانی آن جامعه دارند. بهره‌برداری صحیح و عاقلانه از توانمندی‌های ضبط و پخش فیلم در گوشی‌های تلفن همراه، آرامش روانی اجتماعی را افزایش می‌دهد و در پی آن به رشد و پیشرفت همه‌جانبه کشور می‌انجامد. دوربین گوشی‌های تلفن همراه می‌تواند به جای ثبت رویدادهای غم‌انگیز و منزجرکننده، با ثبت زیبایی‌ها رنگ و بوی جریان زندگی میان مردم را به تصویر بکشد.

این کارگردان تئاتر خیابانی کشور با اشاره به دشواری‌هایی که گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره در تولید اثر داشتند گفت: محدودیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی تمامی شرکت‌کنندگان جشنواره هفدهم تئاتر مقاومت را با چالش‌های پیش‌بینی نشده‌ای مواجه کرد. مقاومت و ایستادگی هنرمندان حاضر در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت برای کمک به ادامه جریان این رویداد مهم تئاتر کشور قابل ستایش است.

کرمی با تاکید بر اهمیت برپایی جشنواره تئاتر مقاومت در شرایطی که ماه‌های متوالی تئاتر در تعطیلات به سر می‌برد گفت: تئاتر و هنرمندانش برای ادامه حیات خود در این وضعیت بحران فرهنگی و هنری کشور به برپایی جشنواره‌ای تئاتری نیاز داشتند. یکی از بهترین جشنواره‌هایی که بارها امتحان خود را با سربلندی پس داده است، همین جشنواره مقاومت است. این رویداد با برگزاری در این برهه تاریخی، کمک مهمی به ادامه زندگی تئاتر ایران می‌کند.

وی افزود: جشنواره‌های فرهنگی و هنری بهترین و تواناترین مجموعه‌هایی هستند که امکان رعایت قوانین بهداشتی ابلاغ شده ستاد ملی مبارزه با کرونا را دارند. انتظار می‌رود تمامی مسئولان مربوطه به کرونا، فرهنگ و هنر دست‌های یاری این جشنواره را خالی نگذارند.

کرمی در پایان گفت: آرزوی سلامتی برای همه مردم کشورم، به‌خصوص گروه‌های شرکت‌کننده و ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت دارم.

گفتنی است هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی از 25 آذرماه، به دو شیوه زنده و آنلاین در حال برگزاری است و تا دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.