سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سگک" نوشته کهبد تاراج به کارگردانی رضا بهرامی امروز یکم دی ماه به صورت آنلاین در بخش صحنه‌ای هفتمین جشنواره تئاتر مقاومت نمایش داده خواهد شد. بازیگران این نمایش پریسا مقتدی، تینو صالحی، محمدرضا ایمانیان، لبخند بدیعی، فهیمه معین، سهیل ملکی، حسن تدینی، عرفان پورمحمدی و آبتین حاتمی هستند.

رضا بهرامی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه "سگک" داستان شهید شاهرخ ضرغام است، گفت: شاهرخ ضرغام از لات‌های پیش از دوران انقلاب در محله نبرد خیابان پیروزی بوده است. او در این منطقه برای خود برو بیا و اسم و رسمی داشته و بسیاری از او حساب می‌بردند. شاهرخ ضرغام به دلیل هیکل درشتی که داشت، بادیگارد کاباره‌ای بود اما در همین نمایش خاطره‌ای از او گفته می‌شود که ضرغام با لوتی گری خود بدون هیچ چشم‌داشتی زنی را از کار در کاباره نجات می‌دهد و حمایت می‌کند.

او در ادامه عنوان کرد: شاهرخ ضرغام خاطرات لوتی‌منشانه بسیاری داشته. او در اوایل انقلاب وقتی با نام امام خمینی (ره) آشنا می‌شود، عکس امام را روی سینه خود خالکوبی می‌کند و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه و منطقه جنوب کشور رفته و گروه پیشرو را به منظور مبارزه با رژیم بعث عراق تشکیل می‌دهد اما در نهایت پس از سه ماه به شهادت می‌رسد. او که از کودکی عاشق امام حسین (ع) بود آرزو داشت با این بزرگوار محشور شود. جنازه ضرغام هیچ‌گاه پیدا نمی‌شود و تلویزیون عراق نیز درباره شهید کردن شاهرخ ضرغام برنامه‌ای تهیه کرد.

بهرامی درباره برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر مقاومت به صورت آنلاین یادآور شد: در مجموع تئاتر به زنده بودنش شناخته شده است اما در حال حاضر مجبور هستیم تا این سیستم را بپذیریم. هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اولین تجربه برگزاری آنلاین جشنواره تئاتری در کشورمان را داشته و امیدوارم مسئولان به منظور برگزاری جشنواره‌های تئاترفجر و تئاتر عروسکی، نکات مثبت و منفی، همچنین معایب و محاسن برگزاری این رویداد را مورد بررسی قرار دهند و در جهت برگزاری هرچه بهتر جشنواره‌های پیش رو از آن استفاده کنند.

او در ادامه اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در این شرایط جای تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان آن را دارد چراکه تمام تلاش خود را کردند تا چراغ این رویداد روشن بماند.

این کارگردان تئاتر ضمن ابراز امیدواری به منظور اجرای عمومی نمایش "سگک"، تصریح کرد: از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر مقاومت به گروه‌های شرکت‌کننده در این رویداد اعلام شد که در آینده آثارشان اجرای عمومی خواهد داشت. امیدوارم نگاه مسئولان و اهالی تئاتر نسبت به تئاتر مقاومت تغییر کند و آثار مقاومتی را جزء تئاتر سفارشی تلقی نکنند چراکه به اعتقاد من تئاتر در هر ژانر و دسته‌ای تئاتر است.

او در ادامه افزود: تئاتر مقاومت از 8 سال دفاع مقدس خارج شده چراکه اکنون در بحرانی‌ترین شرایط ممکن هستیم و پدران و خانواده‌های ما در حال مقاومت هستند و باید هنرمندان از همین مقاومت‌ها ایده گرفته و آثار جدیدی تولید کنند.  

رضا بهرامی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم مسئولان و همکاران تئاتری به جای حرف کمی عمل کنند و به دنبال اهداف عملیاتی باشند.