سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "سال‌ها پس از آن واقعه" نوشته و کار مهدی حبیبی از ملایر، روز یکشنبه 30 آذرماه در بخش خیابانی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اجرا خواهد شد. بازیگران این نمایش نرگس خاک‌کار، میلاد زنگنه، هوراد حبیبی، محمد اسماعیلی و احمد اسماعیلی هستند.  

مهدی حبیبی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این نمایش گفت: "سال‌ها پس از آن واقعه" تولید جدیدی است که به منظور شرکت در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت آماده شده است. این نمایش جزء معدود آثاری است که با موضوع مدافعین سلامت و تلاش‌های کادر درمان برای این جشنواره تولید شده است. به نظرم تاکنون ادای دین شایسته‌ای نسبت به تلاش‌های کادر درمان  و زحمت‌های آن‌ها به منظور مداوای بیماران مبتلا به کرونا نشده و از این رو با تولید یک نمایش با این موضوع در نظر داشتم تا از سوی خودمان از آن‌ها قدردانی کنیم.

او در ادامه داستان این نمایش را اینگونه توضیح داد: "سال‌ها پس از آن واقعه" از زبان یک کودک هفت ساله که چندین شب است از پدر خود بی‌خبر است، روایت می‌شود. این کودک هر شب با پدرش که در بیمارستان مشغول کار است، مکالمه تصویری دارد اما چند شب است که این ارتباط قطع شده و پسر نگران پدرش است و ...

این نویسنده و کارگردان تئاتر خیابانی همچنین افزود: در این نمایش با زبان طنز و کمیک مشکلات ایام کرونا و دوران قرنطینه و درگیری انسان‌ها با این ویروس منحوس بیان می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه بخش خیابانی تنها بخش این جشنواره است که به صورت زنده برگزار می‌‌شود، اظهار کرد: این بخش با حضور گروه‌های نمایشی که در همان روز در تالار وحدت اجرا دارند و داورها اجرا خواهد شد. امیدواریم پس از گذر از بحران کرونا این امکان فراهم شود تا نمایش‌های شرکت‌کننده در این جشنواره اجرای عمومی داشته باشند و دیده شوند.

او ضمن اشاره به اینکه در حقیقت با برگزاری جشنواره به صورت مجازی موافق نیستم، عنوان کرد: ستاد برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به منظور برگزاری این رویداد متحمل تلاش‌های بسیاری شده‌اند. آن‌ها در همین ایام، داورها را به منظور داوری آثار نمایشی شهر به شهر و استان به استان راهی کردند و این موضوع نشان از آن دارد که این جشنواره کادر بسیار دلسوزی دارد که در نظر دارند صفر تا صد این جشنواره تحت هر شرایطی برگزار شود. این تلاش‌ها تنها به این دلیل نبوده که جشنواره‌ای برگزار شود و به اعتقاد من در این شرایط اهالی تئاتر با تمام مشکلات این روزها به برگزاری چنین جشنواره‌ای نیاز داشتند.  

مهدی حبیبی در ادامه افزود: تبلیغِ روحیه زنده بودن تئاتر، در این شرایط بسیار ارزشمند است و جا دارد از دبیرخانه این رویداد قدردان باشیم. برگزاری این جشنواره به صورت مجازی در این شرایط تنها راه‌حل ممکن است. زمانی‌که امکان آن وجود ندارد این روزها به صورت زنده تماشاگر آثار نمایشی باشیم، پخش آنلاین و مجازی نمایش‌ها، اقدام ارزشمندی است و از هیچ بهتر است.

هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از 25 آذر ماه تا دوم دی ماه به دبیری حمید نیلی در حال برگزاری است.