به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، کانون تئاتر خیابانی این اداره‌کل با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ به مناسبت فرارسیدن طولانی‌ترین شب سال و زنده نگه‌داشتن آداب و رسوم کهن ایرانیان در شب یلدا، جشنواره سراسری مجازی تئاتر "اناردون" را برگزار می‌کند.

این جشنواره در ۳ بخش "نقالی"، "اجرای تئاتر خانوادگی با موضوع شب‌نشینی و قصه‌های یلدایی" و "آیین‌های نمایشی یلدایی (اقوام)" برگزار می‌شود.

 در بخش "اجرای تئاتر خانوادگی با موضوع شب‌نشینی و قصه‌های یلدایی" هر گروه می‌بایست با حضور اعضای خانواده یکی از داستان‌ها یا روایت‌های شب یلدا را انتخاب و اثر را در منزل با همکاری یکدیگر تولید کنند. بخش "آیین‌های نمایشی یلدایی (اقوام)" نیز ویژه گروه‌های نمایشی است که امکان تولید نمایش‌های آیینی قوم خود را دارند.

  مدت زمان این آثار نمایشی می‌تواند بین ۲ تا ۱۵ دقیقه باشد و مهلت ارسال آثار تا پنجم دی‌ماه است. بارگذاری آثار از طریق پیام‌رسان واتساپ و تلگرام به شماره ۰۹۱۲۲۱۳۸۴۰۴ است و متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام این رویداد به آدرس ۹۹anardun@ مراجعه کنند.

دبیرخانه جشنواره سراسری مجازی تئاتر "اناردون" در تهران، میدان قزوین، خیابان قزوین، شهرداری منطقه ۱۱، ساختمان شماره ۲، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با شماره تماس ۵۵۴۰۰۸۳۳ قرار دارد.

فایل pdf فراخوان پیوست خبر شده است.

 

دانلود فایل