سرویس تئاتر هنرآنلاین، مریم منصوری که نمایش وی در بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت حضور دارد، درباره شکل‌گیری و روند اجرای این نمایش گفت: داستان این نمایش که نمایش‌نامه‌اش در سال گذشته در دو جشنواره فتح خرمشهر و هامون، نامزد مرحله نهایی نیز شده بود، درواقع به حیات یک خانواده خرمشهری می‌پردازد که در کوران حوادث و حملات جنگ تحمیلی دستخوش اتفاقاتی می‌شود و در نهایت با مقاومت و تحمل آسیب‌های جنگ توسط زنان، خانواده به مرز آرامش می‌رسد.

وی درخصوص برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت نیز عنوان کرد: این دوره یکی از منظم‌ترین دوره‌های برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت بود که با وجود بیماری و شیوع کرونا و مشکلات زیادی که پیش روی ستاد اجرایی و شرکت‌کنندگان بود ولی با همت جمعی خانواده تئاتر و گروه‌های نمایشی از سراسر کشور و تدابیر دبیرخانه جشنواره، در نهایت به مرحله اجرا رسید. جا دارد به کلیه دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان  این جشنواره که درواقع جان خود را در دست گرفتند و برای اعتلای نام مقاومت تلاش کردند خسته نباشید بگویم.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، از 25 آذرماه تا 2 دی‌ماه به‌صورت زنده و آنلاین در تهران برگزار خواهد شد.