سرویس تئاتر هنرآنلاین، عباس نجاری دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره برگزاری این جشنواره با توجه به شرایط کنونی در پی گسترش ویروس کرونا گفت: برنامه‌ریزی‌های برگزاری این جشنواره در تیر ماه انجام شد و براساس اعلام قبلی، زمان برگزاری هفته پایانی آذر ماه در نظر گرفته شد که در فراخوان هم همین زمان اعلام شد. هرچند که در آن زمان نیز آگاهی داشتیم که کشور درگیر بیماری کرونا است و به زودی شرایط مساعد نخواهد شد. با این حال تاکنون طبق برنامه پیش‌بینی شده جلو رفته‌ایم و هیچ مشکلی هم نداشته‌ایم و همچنان برگزاری این جشنواره طبق برنامه اعلام شده است.

او در ادامه افزود: در مجموع براساس اینکه متاسفانه روز به روز شرایط کشور نامساعدتر می‌شود منتظر آن هستیم که ببینم جزیره کیش در مدت چهار هفته باقیمانده تا برپایی این رویداد، چه تصمیمی بابت تاریخ مشخص شده خواهد گرفت و پیش‌بینی آن توسط دبیرخانه جشنواره ناممکن است. در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرایط در زمان در نظر گرفته شده بهتر خواهد شد یا نامناسب‌تر. با اینکه هم اکنون شرایط جزیزه کیش نسبت به شرایط دیگر استان‌ها مساعدتر است و تنها یک یا دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان این جزیره بستری هستند اما به هر حال از آنجا که در این جشنواره از دیگر شهرهای ایران مهمانانی حضور خواهند داشت و شرایط آن‌ها نامعلوم است سعی بر آن است تا شرایط را با وضعیت کل کشور هماهنگ کنیم. با این حال ما نیز در برگزاری این جشنواره براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا عمل خواهیم کرد.

نجاری ضمن اشاره به اینکه حدود سیصد اثر در سه بخش جشنواره به این دبیرخانه ارسال شده است، عنوان کرد: سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش در چهار بخش کافه‌ای، ساحلی، طرح و ایده مکتوب و عکاسی برگزار خواهد شد. در بخش کافه‌ای این جشنواره 129 اثر، بخش ساحلی 118 اثر و طرح و ایده مکتوب 22 اثر به دبیرخانه ارسال شده است. حدود بیست روز است که هیئت بازبین جشنواره مشغول بازبینی آثار هستند و امیدوارم تا 5 آذر ماه نتایج سه بخش جشنواره اعلام شود.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: بخش ساحلی جشنواره در فضای باز با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از آنجا که آثار در سالن‌های سربسته اجرا نمی‌شوند، خود یک مزیت در شرایط کرونا است. بخش کافه‌ای جشنواره در دو سال گذشته نیز در کافه 96 کیش برگزار شد و امسال هم نمایش‌ها در همان محل اجرا می‌شوند و به هر حال با توجه به اینکه کافه فضای بسته است این موضوع را در نظر گرفته‌ایم که اگر امکان آن را نداشته باشیم در داخل کافه اجرا داشته باشیم فضای حیاط کافه که محیط وسیع و مناسبی دارد را بدین منظور در نظر بگیریم.