سرویس تئاتر هنرآنلاین: مهدی علی‌نژاد مدیر خانه نمایش مهرگان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره وضعیت ادامه فعالیت‌های این تماشاخانه در پی اعلام مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: به منظور بازگشایی این تالار نمایشی تصمیمی نداریم چراکه پایان کار تماشاخانه‌ها تا ساعت 18 امکان‌پذیر نیست. ضمن اینکه وضعیت آمار شیوع ویروس کرونا بسیار بالا و خطرناک است از این رو بازگشایی این تالار نمایشی بی‌فایده است، بنابراین تعطیلی آن کار معقول‌تری است و باید منتظر شرایط بهتری باشیم.

او ضمن اشاره به اینکه چند نمایش به منظور اجرا در این تماشاخانه اعلام آمادگی کرده‌اند، عنوان کرد: در صورتی‌که حتی هیچ‌یک از نمایش‌ها هم حاضر به اجرا بنا بر مصوبه جدید نباشند، گروه نمایشی خودمان، نمایش "عشق ابدی" را که مجوزهای لازم را نیز کسب کرده را آماده اجرا داریم اما ترجیح‌مان بر این است که در شرایط کنونی که جان انسان‌ها در خطر است، نمایشی را به صحنه نیاوریم.

علی‌نژاد با بیان اینکه قصد آن را دارم که خانه نمایش مهرگان را واگذار یا تعطیل کنم، اظهار کرد: مدیر اداره کل هنرهای نمایشی مبلغ سیصد میلیون تومان را به منظور حمایت از تماشاخانه‌های خصوصی تخصیص داده بود که از این رقم بیست میلیون تومان به خانه نمایش مهرگان پرداخت شد در صورتی‌که به تماشاخانه‌های کوچک‌تر با ظرفیت کمتر مبلغی معادل همین رقم اختصاص یافت. به نظرم در پرداخت این کمک هزینه عدالت رعایت نشده است.

این بازیگر تئاتر ضمن اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا تنها به منظور رفع مسئولیت اعلام شده چراکه این مصوبه کارشناسی نشده است و افرادی که چنین قانونی را اعلام کردند با سینما و تئاتر آشنایی ندارند و آگاه نیستند که مردم از ساعت 6- 7 عصر به تماشای فیلم یا تئاتر می‌نشینند و پیش از آن درگیر مشاغل خود هستند.

او با اشاره به اینکه اجاره بهای ماهانه خانه نمایش مهرگان سی میلیون تومان است، یادآور شد: در شرایطی که هیچ‌گونه کسب درآمدی نداریم باید هر ماه اجاره بهای این تماشاخانه را به علاوه هزینه‌های جاری دیگر آن را پرداخت کنیم و هم اکنون من حدود صد و هشتاد میلیون تومان به مالک بدهکار هستم. بنابراین هرچقدر بیشتر ملک را در اختیار داشته باشم ناچار خواهم بود تا وسایل و تجهیزات تماشاخانه را بفروشم تا بدهی خود را به مالک پرداخت کنم.

مدیر خانه نمایش مهرگان درباره استفاده از تسهیلات و وام‌های درنظر گرفته شده بدین منظور، بیان کرد: به منظور حمایت از کسب و کارهای ضرر و زیان‌دیده دو سامانه کارا و تحفه معرفی شد و من نیز متقاضی دریافت این تسهیلات بودم اما متاسفانه تاکنون این وام‌ها نیز به ما اختصاص نیافته است و در حد وعده و وعید و ثبت نام باقی مانده است.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: ما نه تنها از مسئولان فرهنگی خیری ندیدیم از صنف خودمان یعنی تماشاخانه‌‌دارن هم خیری نصیب‌مان نشده است.