سرویس تئاتر هنرآنلاین: حسن پاروکش رئیس انجمن هنرهای نمایشی منطقه آزاد قشم در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های هنرمندان این منطقه در ایام کرونا گفت: در این مدت تنها یک جشنواره مونولوگ با رعایت فاصله‌گذاری و با حضور تعداد محدودی تماشاگر برگزار کرده‌ایم که در خلال آن کارگاه آموزشی نیز برپا شد. به غیر از این رویداد، اجرای صحنه‌ای، خیابانی و فعالیتی در فضای مجازی در این منطقه نداشته‌ایم.

او در ادامه درباره برگزاری جشنواره تئاتر استانی در این منطقه عنوان کرد: پس از مذاکراتی با ستاد ملی مبارزه با کرونا فراخوان این جشنواره منتشر شد و اکنون گروه‌های نمایشی در حال تمرین آثار خود به منظور شرکت در این رویداد هستند و تصمیم بر این است تا این جشنواره به صورت صحنه‌ای در هفته نخست آذر ماه برگزار شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی منطقه آزاد قشم درباره مسائل و مشکلات هنرمندان این منطقه در ایام کرونا اظهار کرد: منطقه آزاد قشم حدود سیزده گروه نمایشی دارد و خوشبختانه هنرمندان این منطقه همگی در کنار فعالیت تئاتری دارای شغل دیگری هستند و از این رو در این ایام همچون هنرمندان استان‌های دیگر با مشکلات درآمدی و معیشتی مواجه نبودند. ضمن اینکه در این منطقه یک سالن و پلاتو اجرا دراختیار هنرمندان است و به منظور اجرای آثار خود نیازی ندارند تا اجاره سالن پرداخت کنند.

او در ادامه گفت: اما عمده‌ترین مشکل این منطقه نبود سالن و پلاتو است و ما تنها یک سالن و یک پلاتو به منظور تمرین و اجرا داریم و بارها در این خصوص پیگیری‌هایی از مسئولان داشته‌ایم و تصمیم بر آن بود تا زمینی به این منظور در اختیارمان قرار گیرد اما تاکنون به این درخواست ترتیب اثر داده نشده است.

پاروکش ضمن اشاره به اینکه از کمبودهای این منطقه نبود کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه تئاتر است، تصریح کرد: گاهی از استان‌های هم‌جوار اساتیدی به منظور تدریس به این منطقه می‌آیند و در طول جشنواره‌ها نیز کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود؛ اما درخواست داریم تا مدرسان مجربی به این منطقه بیایند تا هنرمندان از امکانات آموزشی بهره‌مند شوند و با تعامل با مناطق آزاد مشکلی در پرداخت هزینه دستمزد مدرسان نداریم. ضمن اینکه استقبال از کلاس‌های آموزشی در این منطقه بسیار خوب است.