سرویس تئاتر هنرآنلاین: هفته جهانی دراماتراپی از 27 مهرماه تا 4 آبان ماه مصادف با 18 تا 25 اکتبر در حال برگزاری  است. مجید امرایی دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران و عضو هیئت مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی در گفت‌وگو با هنرآنلاین در این‌باره گفت: این هفته در ایران و 62 کشور جهان با هماهنگی اتحادیه جهانی دراماتراپی در حال برگزاری است. ایران نیز به عنوان عضو موسس این اتحادیه در طول این هفته برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

او در ادامه افزود: ما امسال برنامه ویژه‌ای را تدارک دیدیم که متناسب با اپیدمی کرونا است و از این رو بخش عمده برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود. در این راستا گفت‌وگوهای اینترنتی برنامه‌ریزی شده و همچنین روانشناسان، روانپزشکان و دراماتراپیست‌ها به منظور شرکت در سمینار جهانی که 22 اکتبر (اول آبان ماه) برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند. از دیگر برنامه‌های این هفته؛ برگزاری کارگاه‌های داخلی و بین‌المللی به صورت مجازی است و همچون سال گذشته 10 دراماتراپیست برتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا معرفی خواهند شد. امسال مدال بوعلی سینا که ثبت جهانی شده نیز چون سال پیش به یک دراماتراپیست و یک روانپزشک اهدا خواهد شد.

امرایی همچنین اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های زنده، گفت‌وگو با دراماتراپیست‌ها، برپایی کارگاه‌هایی از طریق شبکه‌های مجازی در تهران و پنج استان خوزستان، مازندران، گیلان، اصفهان و آذربایجان شرقی از برنامه‌های این هفته است که از طریق سایت "دراما محله" و اینستاگرام پخش خواهد شد.

او از حامیان برگزاری برنامه‌های هفته جهانی دراماتراپی قدردانی کرد و گفت: اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و معاونت فرهنگی هنری شهرداری منظقه 5 تهران، حامیان برنامه هفته دراماتوراپی هستند که در فرآیند برپایی این برنامه حمایت و همکاری داشته‌اند و از آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

این کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه قرار بود امروز سه‌شنبه 29 مهرماه ویژه برنامه تهران در مجموعه تئاترشهر برگزار شود، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل تعطیلات و محدودیت‌ها در پی گسترش ویروس کرونا برگزاری این ویژه برنامه به صورت جمعی کنسل شد و تنها برگزیدگان دعوت شده تا مدارک و نشان‌های خود را دریافت کنند و این برنامه و همچنین دیگر پنل‎ها از طریق مجازی برای عموم و علاقمندان پخش خواهد شد.   

مجید امرایی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدواریم اپیدمی ویروس کرونا و عوارض ناشی از آن کاهش و فروکش کند تا ما دوباره فعالیت‌هایمان را به صورت چهره به چهره با حضور اساتید مجرب برگزار کنیم. هرچند بهره‌گیری از فضای مجازی منجر به آن شد تا مخاطب بیشتری داشته باشیم و تلاش‌مان بر این است تا پس از پایان این بیماری نیز رویکرد، شکل و شیوه این امکان جدید را که باعث جذب بیشتر مخاطبان است را ادامه دهیم.