سرویس تئاتر هنرآنلاین: احمد رجب‌پور رئیس انجمن نمایش استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اجرایی هنرمندان تئاتر این استان در این ایام گفت: متاسفانه به دلیل وضعیت قرمز این استان در پی شیوع ویروس کرونا هنرمندان این استان هیچ اجرای صحنه‌ای و خیابانی در هشت- نه  ماه گذشته نداشتند و تنها چند رویداد به صورت مجازی توسط آن‌ها شکل گرفت.

او درباره برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی نیز عنوان کرد: فراخوان این دوره از جشنواره آماده شده است اما به دلیل وضعیت قرمزی که استان در آن قرار دارد هنوز منتشر نشده و فعلاً دست نگه داشته‌ایم و همچنان از برگزار شدن یا نشدن این رویداد مطلع نیستیم و نمی‌دانم چه اتفاقی بیفتد.

رجب‌پور درباره مسائل و مشکلاتی که هنرمندان این استان در پی شیوع ویروس کرونا و بیکاری به آن دچار شده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه شرایط بسیار نامساعد است و هنرمندان در این شرایط اقتصادی در وضعیت مالی نامطلوبی به سر می‌برند. یک یا دو هنرمند این استان نیز براثر بیماری کرونا فوت کرده‌اند.  

او در ادامه گفت: به جز وامی که با بهره دوازده درصد به هنرمندان پرداخت شد هیچگونه حمایت مالی تاکنون از آن‌ها نشده است. مذاکرات و پیگیری‌هایی نیز از شهرداری و استانداری مبنی بر تخصیص حمایت مالی به هنرمندان داشته‌ایم که متاسفانه امکان آن میسر نشده چون شهرداری نیز با کسر بودجه مواجه است.

رئیس انجمن نمایش استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اینکه باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه‌ای به منظور حمایت از هنرمندان تخصیص داده شود، یادآور شد: متاسفانه طی دو، سه ساله گذشته هنرمندان استان‌ها مورد حمایت واقع نشده‌اند.

او در ادامه اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی طی سال‌های 1397 و 1398، حدود سیصد اجرای نمایش داشته است که در هر سال تنها ده میلیون تومان کمک هزینه به استان پرداخت شده که با محاسبه ساده رقم بسیار اندکی به هر گروه نمایشی تعلق می‌گیرد که باعث سرافکندگی است.

احمد رجب‌پور در پایان صحبت‌هایش گفت: این بی‌توجهی به استان‌ها باعث شده تا انجمن‌های نمایش سست شوند و توانایی لازم خود را از دست بدهند و رودروی هنرمندان قرار گیرند چراکه آن‌ها می‌پندارند که مبلغی به ما پرداخت می‌شود اما انجمن به آن‌ها نمی‌دهد.