سرویس تئاتر هنرآنلاین، اکبر حسنی نویسنده و کارگردان تئاتر، قصد دارد نمایش "اتللو" اثر ویلیام شکسپیر را در تالار حافظ به صحنه آورد. او در گفت‌وگو با هنرآنلاین در این‌باره گفت: پس از اجرای نمایش "غروب روزهای آخر پاییز" تصمیم داشتم نمایش "کرگدن" را با طراحی ویژه و خاصی که بسیار به فضای نمایش‌های ایرانی نزدیک است، کارگردانی کرده و روی صحنه آورم. قصد داشتم این نمایش را با تعداد محدودی بازیگر به شکل قصه‌گویی و نقالی اجرا کنم اما به دلیل حواشی که برخی از دوستان به دلیل بیماری من ایجاد کردند، این اتفاق نیفتاد.

این کارگردان تئاتر در ادامه عنوان کرد: سپس بر آن شدم تا نمایش "اتللو" نوشته ویلیام شکسپیر را اجرا کنم و بر این اساس شکل و شرایط اجرایی آن را تغییر دادم. شخصیت‌ها تغییری نداشته‌‌اند اما طی بازنویسی دیالوگ‌ها به روز شده و آن لحن شاعرانه و کلاسیک در آن وجود ندارد.

حسنی ضمن اشاره به اینکه قصد دارد این نمایش را در تالار حافظ روی صحنه آورد، اظهار کرد: طبق مذاکراتی که با مدیریت این تماشاخانه داشته‌ام قرار بر این شده تا آبان و آذر ماه در این تالار نمایشی اجرا رویم اما همه چیز وابسته به شرایط این روزها در پی شیوع ویروس کروناست. امور پیش تولید این نمایش را پشت سر گذاشته‌ایم و با طراحان نمایش هم مذاکراتی داشته‌ام و تمرینات آن با حضور بهترین‌های تئاتر و سینما از هفته پیش رو آغاز خواهد شد.

او در ادامه گفت: "اتللو"ی من یک جنگجوی کلاسیک نیست بلکه یک لژیونر بسکتبال است و از این رو که تالار حافظ بسیار شبیه به سالن‌های ورزشی است، تصمیم گرفتم تا آن را در این سالن اجرا کنم چراکه امکان تغییر جایگاه تماشاگر در این تالار نمایشی بسیار آسان است.

اکبر حسنی همچنین اضافه کرد: تماشای سه ساعت این نمایش از حوصله مخاطبان در این شرایط بحرانی خارج است و بر این اساس با وفاداری به محتوای نمایشنامه اصلی با داراماتورژی که انجام شده، مدت زمان آن را به هشتاد دقیقه رسانده‌ام. این نمایشنامه یک شاهکار در ادبیات نمایش است و به قدری دقیق نوشته شده که نیازی به تغییر نداشته است. تنها از آنجا که اجراهای بسیاری از آن شده تصمیم گرفتم شیوه اجرایی جذابت‌تری را برای مخاطب طراحی کنم و از شمای تصویری  که در هنر خودمان است در اجرای این نمایش استفاده کنم.